Huvudmeny

Bygg din egen lastbil

Startat av Remain, 09 september 2009, 15:27:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniafreake

Såg ett par lastbilar men "Monster Energy" färger, så tänkte varför inte försöka

Här är resultatet ;D

Möllers

Snygg bil Scaniafreake vet ni det finns en sida om Monster Energy ska köpa kläder där och allt annat.
Själv ska jag köpe ny keps och klister märke och några T-Shirt och tröjer där ifrån lägre fram.

http://www.ridestore.se/m4/monster-energy-streetwear--utrustning-c-754-1.aspx

Möllers

scaniafreake

Tack så mycke mattias, själv blev din kopparbergs bil redigt fin  ;)

Tack för sidan, ska beställa lite där ifrån när studiebidraget kommer  ;D

Möllers

Får göra fler Kopparberg bilar senare nu har jag inte tid mer göra fler.
Gjorde om den jag blev inte nöjd alls men vilken tycker ni bäst om  ::)

Den nya

Gammla.

scaniafreake

Har gjort en till nosbil med ett link hängandes bakom :D

Andersson

Citat från: scaniafreake skrivet 16 februari 2010, 06:35:36 AM
Har gjort en till nosbil med ett link hängandes bakom :D

Snygg bil. Inte för att vara tråkig nu men hur går det med sidounderkörningsskydden när främre linken skall dras ihop? och varför en link till där bak och inte en vanlig trailer? Vill inte klanka ner på bilderna, bara tänkt som lite feedback, roligare när det ser "äkta" ut.

pierrew

Citat från: Andersson skrivet 16 februari 2010, 15:28:36 PM
Snygg bil. Inte för att vara tråkig nu men hur går det med sidounderkörningsskydden när främre linken skall dras ihop? och varför en link till där bak och inte en vanlig trailer? Vill inte klanka ner på bilderna, bara tänkt som lite feedback, roligare när det ser "äkta" ut.

Jag hakar på lite, ;) Jag var oxå nybörjare på detta en gång så du vet de Scaniafreak. Vore kul om du la ner lite mer än en kvart på teckningarna och försöker göra lite striping osv.

Det senaste ekipaget du postat är ju inget märkvärdigt, en helt standard Mall som fått några lampor monterade och ett av tidernas fulaste älgstaket nånsin, sen 2 färdigritade Linkar ihopkopplade, näe försök rita lite eget och tänka "realistiskt" ;)

Skusty

Citat från: Andersson skrivet 16 februari 2010, 15:28:36 PM
På endel linkar, väldigt vanligt på containerlinkar, så skjuter man lastplanet med hydraulik istället för att dra ihop vagnen. Detta gör det lättare att flytta bak lastplanet vid t.ex. vintertid än att försöka dra in hjulen då det är halt ute. Blir även snyggare, iallafall så tycker jag det.  :) Man får vara försiktig då man skjuter bak dessa lastplan så man inte råkar dra sönder armen till vändskivans låsning som sticker ut då den är öppen, så oftast sitter det en pinne i en hållare monterad på linken som man kan använda för att låsa skivan så att armen dras in.

Här är en bild på en sådan link, nu är burken inte helt längst bak, utan på väg framåt.

Möllers

Finns en hemsida ni kan kolla där om ni är nyfikna.
http://www.jayski.com/schemes/2010/7cup.htm

majoren

Möller det börjar ta sig

Här är min senaste kreation:

bussfan

tyvärr kan jag inte göra min egen bild pga att ja ej har paint på datorn men annars e det fina bilder på era alster ni visar här :-[

Optimal

Citat från: bussfan skrivet 18 februari 2010, 07:50:47 AM
tyvärr kan jag inte göra min egen bild pga att ja ej har paint på datorn men annars e det fina bilder på era alster ni visar här :-[

Har du tagit bort paint  ;), Det är ju ett standard program i alla Windows