Nya och gamla bussar i stan

Startat av Frippe Fribas, 13 augusti 2007, 07:26:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

På min väg till jobbet idag tog jag en tur förbi Älvsjömässan och Neoplan i Västberga.

Vid Älvsjömässan stod två Starliner av andra generationen tillhörande Schumann Reisen (VIN 4001107 + 4000946) samt en anonym ny Tourismo med Bulgariska skyltar.
Bilder togs, men pga tidsbrist lär det ta ett tag innan jag kan lägga ut dem.

Vid Neoplan i Västberga kunde jag konstatera att de omtalade Tourlinerbussarna verkar ha anlänt, åtminstone WZO246 som stod jämte en av Kiitokoribussarna.
Även en mörkblå Starliner 2:a med reg. AKX661 fanns på plats på väg in i verkstaden såg det ut som.
Som kontrast stod ex. Nilsbuss/LB 1243 (CTY989) som verkade ha flyttats ut på gatan av utrymmesskäl.
Jag har inte sett den hos Neoplan tidigare, men enl. CBR har den ägts av Neoplan i Västberga i ganska precis fem år.
Senaste ägare var Nilsbuss vars Yrkestrafikmärke fortfarande satt kvar i framrutan, men dekoren var Linjebuss/Connex blåvita färgsättning.
Antar att det blir Hölö nästa för denna?
Även kollegan CHU796 från Nilsbuss stod kvar hos Neoplan, antar att det inte lär bli helt lätt att sälja den heller?
Tyvärr blir det inga bilder av dessa bussar heller på ett tag av samma tidsbrist som de tidigare bussarna.
Men den som känner sig hågad vet härmed alltså vad som finns att plåta i Västberga...
//Fredrik

Niclas Rosenius

Det låter ju lovande med dessa Star II, se om man också får dom på bild för en tripp ner till huvudstaden är planerad idag. Man får ta vägen ner till Västberga idag också

Schumann 4000946 lika med invnr 03 och regnr SOK-SR 113 hos Schumann fick jag på bild förra året när den i stort sett var sprillans ny. Dom köpte 6 st Star II förra året.

//Niclas

Frippe Fribas

Den andra Starlinern i Älvsjö hade Schumanns inv nr 39 f k.
//Fredrik

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 13 augusti 2007, 09:39:35 AM
Den andra Starlinern i Älvsjö hade Schumanns inv nr 39 f k.
//Fredrik

Man tackar för det, missade dom båda idag i Stockholm tyvärr. men fick lite annat kul. Bilder kommer senare.

//Niclas