Huvudmeny

AB 657 (höst-07)

Startat av at1981, 12 augusti 2007, 20:28:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

Är det rätt eller ett allvarligt tryckfel att linje 657 har nattrafik endast på vardagar och inte på helger?
http://sl.se/ficktid/vinter/v657.pdf

(I nuvarande sommartabell kan man ställa sig samma fråga rörande ang. AB 650 "Grindslingan" enligt följande tabell: http://sl.se/ficktid/sommar/s650.pdf )

Om det är rätt, varför har man nattrafik på vardagar och inte på helger?

MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

Tror han mer tänker på de turer som avgår sent på kvällen och därefter vardagar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 13 augusti 2007, 01:23:09 AM
Tror han mer tänker på de turer som avgår sent på kvällen och därefter vardagar.

Varför tilltalar du inte Alexander direkt, utan som tredje person? ::)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jo

Jag vet inte exakt hur trafiken är upplagd runt Norrtälje men en gissning är väl att bussen som går på vardagar ändå inte har någon annan sysselsättning och att man annars skulle få betala förarlön i alla fall.

Hur lång är linjen? Det förefaller det vara gångavstånd mellan Norrtälje och de flesta hållplatser längs med linjen.

Karsten

Nej, med dagens moderna behöver du inte betala förarna för att bara sitta eller köra på linje. Allt tid som "blir över" fylls vackert ut med tomkörningar!

Karsten

Nej, helt allvarlig var jag inte. Det är bara så det känns ibland när man är ute och kör. N/V senaste ryck är att sitta och tomköra till/från Katarinavägen i stället för att låta den 71a som ankommer avgå 4 minuter senare så som tidtabellsläggaren(samma person?) tänkt sig.

Jag har ingen aning om hur Hastus fungerar att jobba i, har inte drabbats av det än. ???

Jonas Strömblad

Tomkörningar är bra om man ska ta lite bussbilder. Det kanske är det planerarna tänkt på, och sitter och är fruktansvärt besvikna över att det inte genererar fler bilder  ???
/J  8)

Fredde

Tomköra? Det har man väl aldrig gjort?  ::) ;D

/Fredde