En gammal och en Ny från New York [2 Bilder]

Startat av jocke, 26 augusti 2009, 00:30:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Citat från: virtual1 skrivet 28 augusti 2009, 19:30:48 PM
Å herre gud vad tröttsamt! - tack för att vi slipper det! Var ju ett ramaskri då tunnelbanerösten på Vagn 2000 först sa 'Nästa station' -
man fick ju ta bort 'station' för att folk inte skulle uppleva det som tröttsamt!

UL har ju tvingat på folk hållplatsutrop även på regiontrafiken. Vi chaufförer har nästan blivit hotade när vi inte stänger av det... Senast idag kände jag mig tvingad att stänga av för att inte förstöra sinnesfriden. Jag orkar inte stå och tjafsa med folk klockan sex på morgonen...

Jag förstår dom dock, hur j***a vettigt är det att ropa ut hållplatser som jag aldrig haft en människa vid? Finns ju rätt många hållplatser här på landet som endast har ett hushåll att betjäna!

yngrot

Känner igen det med att folk blir vansinniga vid utrop, i Borås skulle vi ropa ut vissa hpl som länsbolaget bestämt men det gick väl 3-4 dar sen var det inte mycket av utropet kvar folk skrek håll käften vi vill sova  så då lät man bli...  Numera är det ju aut utrop och skylt med hlp namn på i bussarna
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Frippe Fribas

Citat från: jocke skrivet 26 augusti 2009, 00:30:24 AM
Kom precis hem från ytterligare en resa från landet i väst. Här kommer lite smakprov på vad som fastnade på minneskortet.

Först ut, 6718 här uppe på Uper west side i närheten av Central parks övre vänstra hörn :)

Sedan en färsking, såg ett gäng sådana här i staden, tycker de påminner om volvo lite i fronten, MTA 3800 här vid 42 street port.

Hoppas bilderna passar i smaken

Visst faller bilderna i smaken!

Båda bussarna är byggda av Kanadensiska Orion som ägs av Daimler och får anses som Volvos största konkurrent i Nordamerika.
Volvo bygger också bussar i Kanada men då under namnen Prevost och Nova beroende på vilken busstyp det gäller (Prevost bygger turistbussar och Nova lokaltrafikbussar).
//Fredrik