Huvudmeny

En orgie i CN113..

Startat av Bussmicke, 08 augusti 2009, 00:23:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

...kändes det som när jag var i Älvsjö 11:45 - 13:30.
Kändes som om det kryllade av dem för jag såg dem passera stup i kvarten.
Hur många 52xx har man kvar egentligen?
Förutom dessa såg 5207 & 5216, kanske nån mer.

Hur länge till kommer dessa att rulla eller får rulla i trafik?









//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius


   Trevligt med dessa bussar.

   //Niclas

Bussmicke

Japp, fick åka 4551 hit från Gullmarsplan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

#3
De lär ju åtminstone rulla avtalet ut, vad som händer sedan beror på vem som vinner anbudet.
Teoretiskt kan de dock rulla till 2011, de flesta 52xx-vagnarna (H16) i Söderort är ju av årsmodell -95.
4551 och 52 är -94:or vilket innebär att de får rulla en bit in på nästa år, 69-vagnarna är något nyare och kan rulla vidare till 2012 som längst enligt nuvarande regler.
//Fredrik

Zella

Härligt att vagntypen fortfarande rullar... stabilar och härliga på alla vis  :D

Kvarne

5203 står avställd...Bränslepumpen..
5204 står avställd...vet ej vad för fel, men man har plockat delar från den...

5201 vet jag ej var den är....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Oskar A

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 08 augusti 2009, 07:52:59 AM
De lär ju åtminstone rulla avtalet ut, vad som händer sedan beror på vem som vinner anbudet.
Teoretiskt kan de dock rulla till 2011, de flesta 52xx-vagnarna (H16) i Söderort är ju av årsmodell -95.
4551 och 52 är -94:or vilket innebär att de får rulla en bit in på nästa år, 69-vagnarna är något nyare och kan rulla vidare till 2012 som längst enligt nuvarande regler.
//Fredrik

CN 113 i 52-serien till SL Buss levererades följande årtal:

5201-5220 1995
5221-5248 1997
5249-5251 1998 (Lånevagnar från början, levererades som vita)
5252-5261 1999

Notera att dessa alltså var de ursprungliga leveranserna till SL Buss.

Trevliga bilder förövrigt, Micke.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

M

Citat från: Tomas Fransson skrivet 08 augusti 2009, 11:10:28 AM
Härligt att vagntypen fortfarande rullar... stabilar och härliga på alla vis  :D
Ja GS 113 Scanior var trevliga att köra. Bra drag i dom. På sluter var det mest på linje 31 jag körde dom.

/M

Ted Selander

Från den 17/8 kommer Söderorts H16 (ursprungligt littera) att trafikera enbart måndag-fredag på linjerna 143 och 152.

Det är tänkt att 5201-03 ska slopas, medan 5204-10, 5216 och 5234 rullar på i Söderort.

/Ted

Kvarne

Citat från: Ted S skrivet 09 augusti 2009, 06:54:08 AM
Från den 17/8 kommer Söderorts H16 (ursprungligt littera) att trafikera enbart måndag-fredag på linjerna 143 och 152.

Det är tänkt att 5201-03 ska slopas, medan 5204-10, 5216 och 5234 rullar på i Söderort.

/Ted

No, no, no.

5204 står avställd på W-rampen och skall skrotas enl. lapp i rutan....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Anders Lundén

Citat från: Kvarne skrivet 11 augusti 2009, 18:25:04 PM
No, no, no.

5204 står avställd på W-rampen och skall skrotas enl. lapp i rutan....

När man planerar utrangering så räknar man ut hur många bussar som kan tas bort. Sedan listas de äldsta bussarna upp till det antal man planerat. Visar det sig sedan att en annan buss av samma årsmodell är sämre så utrangerar man naturligtvis den istället och behåller en annan. Som ovan då man tydligen fått ett större fel på 5204 och väljer bort den. Troligt är ju då att någon av 5201-03 behålls istället.
// Anders

Ted Selander

Yes, yes, yes. Tack Anders för den sansade förklaringen!

/Ted