Swebus 6995, 7000, 7002 i Nora

Startat av Bussmicke, 06 augusti 2009, 22:44:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Mattias Möller. skrivet 06 augusti 2009, 22:46:59 PM
Nu ska svenskarna härma danskarna snygga bussar där  :)

Härmar man danskar om man köper svenska Säfflebussar till Sverige?  ???

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 06 augusti 2009, 22:47:08 PM
Nu undrar man ju vad Swebus tänkte på då man valde bryta IAF och tippa över till 7XXX? - temporärt, eller kommer man köra parallella nummerserier av nån outgrundlig anledning? - vilka gamla bussar fanns kvar i Noragaraget nu då?

Citat från: Yujin Zhang skrivet 06 augusti 2009, 22:47:58 PM
Hur är det egentligen, ska Swebus fortsätta på 00-serien eller har de ångrat sig och ska fortsätta på 70XX tills det blir 9999? ???

Nu sitter kanske någon glad inventarienummeransvarig på HK och läser denna tråd för att roas över all förvirring detta skapat hos mupparna. Nästa fråga på dagordningen blir kanske vilken tredje nummerserie man kan blanda in parallellt för att förvirra ytterligare? ;D ;D ;D

(Nej, jag vet inte hur sanningen ser ut, men personligen hade jag tyckt det var roligt om det vore som ovan)

Ulf Rådeström

De verkar fylla upp 7000-serien as well - de nya MAN-bussarna hamnar i denna serie vad jag förstått.

U.

Christer K

Idag hade Swebus 7000 utvandrat till Rejmes i Örebro

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

JAB

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 07 augusti 2009, 14:26:44 PM
De verkar fylla upp 7000-serien as well - de nya MAN-bussarna hamnar i denna serie vad jag förstått.

U.

OT light, Ariirva använder 7000-serien i Stockholm, då vill kanske inte Swebus använda samma nummerserie i SL-land...

Jan

Citat från: JAB skrivet 09 september 2009, 19:34:40 PM
OT light, Ariirva använder 7000-serien i Stockholm, då vill kanske inte Swebus använda samma nummerserie i SL-land...

Detta har ingen betydelse. Arriva och Swebus har samma nummer i Skåne.
I branschen i 40 år