Katrineholm i går: gröna Swebus

Startat av Staffan Sävenfjord, 03 augusti 2009, 21:52:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Jag hann också med att fotografera några av dagens bussar under mitt besök i Katrineholm i går, se Busshistoriskt forum.

De här båda förarna ställde till myror i huvudet på mig innan jag upptäckte att det var två olika. Från början trodde jag nämligen att det var samma kille även om jag inte kunde förstå varför han bara vinkade varannan gång. Men det var ju lite förbryllande att han körde i väg och så kom tillbaks efter tio minuter med en annan buss. När detta upprepats så trodde jag att jag hade lösningen. Den här killen var ny och hade bara lärt sig att köra till tätortsgränsen ännu och bytte därför av en kollega där. Men så såg jag att det rörde sig om två olika förare.

Och så hittade jag bussen till Vingåker, som åtminstone en resenär hade svårt att hitta bland veteranbussarna.

Walter

Trevliga bilder Staffan, men nu har du varit på besök i framtiden igen på alla bilder utom den sista, men då kanske du hade återvänt från din tidsresa?  ;)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!