Täbys nya omnilink flyttade till Hornsberg?

Startat av bjalle, 02 augusti 2009, 20:41:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Stämmer det att någon/några av Täbys nya Omnilink Led är flyttade till Hornsberg i utbyte mot några B9s?
I så fall vilka?

Tack på förhand

Yujin Zhang

Har sett OmniLinkar på 608 flera dagar nu, vilket iofs är inte så förvånande, men när jag väl såg 6028 på 47an tänkte jag att det var väl lite extremt att låna förare+buss från Norrort och därför drog slutsatsen att det är möjligt att Norrort har bytt några OmniLink mot HBs B9S. Det lär ha sänkt genomsnitsålder på HBs vagnar med något. ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 02 augusti 2009, 20:48:33 PM
Din lyckos, den turen har inte jag haft

SÅG....gissa hur mycket man ångrar att man inte hade kameran med sig. När var du där förresten?

/En som har ångrat varenda dag på jobbet för kameran låg hemma....

Ted Selander

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 augusti 2009, 20:41:51 PM
Stämmer det att någon/några av Täbys nya Omnilink Led är flyttade till Hornsberg i utbyte mot några B9s?
I så fall vilka?

Tack på förhand

Det finns planer på det, tidplan ej klar. Det är mycket annat som ska på plats innan den 17/8.
Det hindrar inte att det redan inträffat delvis.

/Ted

Nico


Tja, 6028 rullade under större delen av innevarande dag på linje 676 mellan Danderyds sjukhusoch Norrtälje busstation. Sen undrar jag om man egentligen kan säga att denna (eller B9S-vagnarna) egentligen tillhör Hornsberg?

Snarare handlar det väl om vagnar som lånas ut av Norrort till Hornsberg för att användas på de omlopp som de senare hjälper till med inom Norrorts område, dvs. t.ex. 608, 628 osv? I alla fall verkar det liksom inte vara fasta vagnar som finns i Hornsberg utan dessa byts ut med jämna mellanrum allteftersom större behov än enbart tankning uppstår... och då ställer man dit det man har tillgängligt i Täby.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 02 augusti 2009, 20:55:18 PM
SÅG....gissa hur mycket man ångrar att man inte hade kameran med sig. När var du där förresten?

/En som har ångrat varenda dag på jobbet för kameran låg hemma....

Är på stan olika dagar o tider när jag inte jobbar.
Gå Aldrig utanför dörren utan kameran.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.