Kör jag buss eller lastbil?

Startat av Ersa, 02 augusti 2009, 01:15:09 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Johan B

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 augusti 2009, 16:37:02 PM
Gör han???

Detta låter otrevligt men det är inte menat att vara så men eftersom du nu vet att Verspieder numera kör på Swebus Express Uppsala kan du väl skriva det istället för en totalt obehjälplig kommentar som ovan när det nu är uppenbart att Svemicke missat det. Man kan inte utgå från att alla läser alla inlägg. Jag undrar också över vitsen med att ha en dosa till luftfjädringen på en buss. Har över huvud taget inte suttit vid förarplatsen på en MAN men utgår från att det som på alla andra märken finns knappar på instrumentpanelen som styr fjädring.

bjalle

Citat från: Johan B skrivet 03 augusti 2009, 19:25:30 PM
Detta låter otrevligt men det är inte menat att vara så men eftersom du nu vet att Verspieder numera kör på Swebus Express Uppsala kan du väl skriva det istället för en totalt obehjälplig kommentar som ovan när det nu är uppenbart att Svemicke missat det. Man kan inte utgå från att alla läser alla inlägg. Jag undrar också över vitsen med att ha en dosa till luftfjädringen på en buss. Har över huvud taget inte suttit vid förarplatsen på en MAN men utgår från att det som på alla andra märken finns knappar på instrumentpanelen som styr fjädring.
:-X :-X

Johan B

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 augusti 2009, 19:31:11 PM

:-X :-X

Inte alls. Dina inlägg är som regel mycket trevlig läsning, kanske därför som jag reagerade nu. Hoppas inte du blev sur och med det tillbaka till ämnet.

Ersa

Det var rätt slarvigt av mig att inte lägga upp en bild även på själva bussen som dosan satt i, men MAN:arna i 60xx-serien fotar jag ytterst sällan själv... antagligen för att jag inte är ett överdrivet stort fan av dem. :-\

Här är iaf en av Bussmickes bilder på en "syster":
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/6000/Swebus_6012_TWW901_Strangnas_071220.jpg

Nilz

Swebus Express första generations MAN har många små egenheter som visar att man använder samma dator som i lastbilarna, men allt eftersom har man förfinat programvaran.

T.ex kan en öppen motorrumslucka ge felkoden att hytten är tippad.

Svemicke

Citat från: Johan B skrivet 03 augusti 2009, 19:25:30 PM

Tack Johan! Jag missade det ja. Har haft annat att göra och har varit ganska inaktiv här vilket har lett till att jag har en lista på över 40 inlägg som har blivit uppdaterade och som jag aldrig lär hinna, eller ha lust, att gå igenom.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -