Kontantstopp i Uppsala dröjer.

Startat av patric, 23 juli 2009, 22:47:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Spännande att se hur många förare som blir överfallna i onödan bara för att det ska överklagas i all oändlighet...  ::)

MartinMartin

Man glömmer i sammanhanget lätt bort att det faktiskt kan uppstå ganska hotfulla situationer när man tvingas neka folk att resa för att dom inte kan betala kontant också. Det är inte så roligt när folk ska hem från krogen och vill åka men inte kan betala och alla dessa kontantkort där man inte har några pengar, men det är klart att risken är väl större med kontant-kassa på bussen.

Björn Ax

Citat från: MartinMartin skrivet 24 juli 2009, 10:56:15 AM
Man glömmer i sammanhanget lätt bort att det faktiskt kan uppstå ganska hotfulla situationer när man tvingas neka folk att resa för att dom inte kan betala kontant också. Det är inte så roligt när folk ska hem från krogen och vill åka men inte kan betala och alla dessa kontantkort där man inte har några pengar, men det är klart att risken är väl större med kontant-kassa på bussen.

Japps. Därför hoppas jag också att det nya biljettsystemet blir klart snart så vi kan ta betalkort också.

Ersa

Jag gillar denna kommentar:

"Jag tar mig för pannan och funderar över idiotin över detta beslut, hur kommer det sig att det fungerar med kontantlösa bussar i Västerås och Stockholm men inte i Uppsala? Vi har ju betydligt lättare att köpa så kallade förköpsbiljetter här i Uppsala än i Västerås exempelvis."