Arriva 7159 utbränd (bilder)

Startat av Tommy E, 19 juli 2009, 23:44:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Citat från: Calle skrivet 22 juli 2009, 19:25:07 PM
Usch, säger samma; värsta bild jag sett på en utbränd buss, det är bara som ett "skelett" kvar...
Vad som orsakat branden, ja man kan alltid spekulera. Scanias bussar har väl till viss del haft rykte om att bli överhettade, och har det varit bränsleläckage i motorummet så har väl branden börjat där.

vanligt att Etanolbussarna läcker vid spridarna, men så tur var så hinner det inte alltid bli så stort lekage att det sprutar på turbon och börjar brinna.

f.ö har jag aldrig vart med om att scania blivit överhettade, visst nån gång har väl mätaren gått upp mot 90-95 grader, men sedan sjunkit när man börjat rulla, men så är det ju med alla bussar. Kan ju bero på  ingesatt kylare eller så har kylar vattnet blivit slammit och cirkulerar dåligt. , har inte heller hört att det ryktet förut, så tror du hört fel.

Calle

Citat från: Optimal skrivet 22 juli 2009, 20:08:34 PM
vanligt att Etanolbussarna läcker vid spridarna, men så tur var så hinner det inte alltid bli så stort lekage att det sprutar på turbon och börjar brinna.

f.ö har jag aldrig vart med om att scania blivit överhettade, visst nån gång har väl mätaren gått upp mot 90-95 grader, men sedan sjunkit när man börjat rulla, men så är det ju med alla bussar. Kan ju bero på  ingesatt kylare eller så har kylar vattnet blivit slammit och cirkulerar dåligt. , har inte heller hört att det ryktet förut, så tror du hört fel.

Säkert hört fel, eller ett rykte som inte stämmer... varmt tack för svaret. ¨
Är dessa förresten ljudisolerade under motorrummet? Det är väl en bidragande orsak till hetta i motorrummet?