Scania CN113 - En klar favorit

Startat av Ersa, 18 juli 2009, 10:49:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Citat från: Jacob med C skrivet 21 juli 2009, 10:27:33 AM
Vilka linjer brukar vagnar 4412 - 4414 rulla på under sommarn i Uppsala?

Ganska vanliga på Alunda iaf. Tror någon försvinner upp en vända till Tierp någon gång per dag med.

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 18 juli 2009, 10:49:40 AM

Kul kombination!
1: UL:s senaste utseendekrav, nämligen gul lack
2: UL:s allra första utseendekrav, nämligen dekalen längst upp på vindrutan. Detta ser man redan på bilder av orangea SJ-bussar i UL-trafik, men frågan är om dekalkravet fanns kvar så sent som 1997 då denna buss byggdes? Återanvänd vindruta?

Jag vill minnas att det fortfarande skulle sitta dekaler i frontrutan 1997. På den tiden var fortfarande inte UL-bussar märkta UL på utsidan. När Swebus fortfarande hade UL/Swebus-lacken minns jag att dekalerna brukade sitta kvar i rutan. Det var ju först när den trevliga men tyvärr så kortlivade UL 03-lacken kom som bussarna fick UL-märkning på utsidan

Men visst har dekalen levt länge. På den tid då bussarna var härligt SJ-orangea och fortfarande märkta SJ-Buss satt dessa dekaler i frontrutan på samtliga bussar i UL-trafik. På den tiden var UL-identiteten på bussarna synnerligen diskret :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Joacim Carlsson

Hej, hur länge till kommer dessa bussar att rulla i Uppsala tror ni?

//Joacim.

Stefan P

Hej

Scania bussarna 4110 - 4115 finns väl kvar i Uppsala till vissa delar till skolan startar, då flyttar bussarna tillbaka till Alunda depån och då får man komma dit och köra bussarna ibland.

mvh Stefan P

Joacim Carlsson

Okej men hur länge till får de stanna kvar i UL-Land tänkte jag innan dom blir för gamla eller att dom inte uppfyller kraven. Dessa har ju några år på nacken antar jag :P .

Stefan P

Hej

De får stanna kvar till nya upphandlingen är gjord i Uppland, till juni 2011.

mvh Stefan P