Sportbils tråd Porsche Ferrari Corvette Lamborghini Med flera

Startat av fontheking5, 11 juli 2009, 18:24:24 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

fontheking5

fontheking5

En interiör bild på en Audi R8 V10 jag tog på Motormässan i Malmö 2009  ;D

Undertecknad provsitter Audi R8 V10   :D

jonas a

Maserati MC12 Corsa Compettion + Ferrari Enzo är väl byggda på samma chassi? Eller har jag fel.

Vad heter Extrem versionen av Enzon?

fontheking5

Citat från: jonas a skrivet 25 augusti 2009, 10:59:45 AM
Maserati MC12 Corsa Compettion + Ferrari Enzo är väl byggda på samma chassi? Eller har jag fel.
Vad heter Extrem versionen av Enzon?
Nej du har rätt i det . Ferrari Enzo och Maserati Mc12 är byggda på samma chassi och det gäller även CC modellen . FXX heter extremversionen av Enzon med 800 HK :) Grymt ljud i den  :)

jonas a

Min superbil kom med posten idag. Efter lite Ebay letande hittade jag en i England.

fontheking5

Oh en Honda NSX , en mycket ovanlig fågel på den svenska marknaden , har sett 2 live vad jag vet .Mycket läcker bil också . Kul att du hittade modellen . Skulle själv vilja ha en sådan i modell. Eller ännu bättre i verkligheten .  :) Ljudet är grymt i den också .  :)

jonas a

Citat från: fontheking5 skrivet 25 augusti 2009, 17:46:57 PM
Oh en Honda NSX , en mycket ovanlig fågel på den svenska marknaden , har sett 2 live vad jag vet .Mycket läcker bil också . Kul att du hittade modellen . Skulle själv vilja ha en sådan i modell. Eller ännu bättre i verkligheten .  :) Ljudet är grymt i den också .  :)

Jo det är min favorit i sportbilsfloran. Har vart i en på Honda i Helsingborg för några år sen. Jag är rätt kort men jag satt som gjuten i den.
Vill ha en nån gång. Men det finns så mycket man vill ha.  :)

fontheking5

Citat från: jonas a skrivet 25 augusti 2009, 18:00:42 PM
Jo det är min favorit i sportbilsfloran. Har vart i en på Honda i Helsingborg för några år sen. Jag är rätt kort men jag satt som gjuten i den.
Vill ha en nån gång. Men det finns så mycket man vill ha.  :)
Jag var där då också , men jag provsatt inte den men hade gärna gjort det  :)

fontheking5

fontheking5

Blå Corvette C5 jag fotade i Lund på Nationaldagen 2009 :)

Jobergg

Citat från: fontheking5 skrivet 25 augusti 2009, 17:46:57 PM

Ja de är verkligen sällsynta.
På den tiden jag körde budbil i Sthlm så stod det en röd NSX i fönstret hos Honda handlaren på Norr Mälarstrand.