Jönköpingscapitolen

Startat av Viking, 07 juli 2009, 07:49:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viking

SvOfs Jönköpingcapitol på uppdrag i Slakthusområdet i Stockholm som matarbuss till Ångtågsturer.

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Björn Forslund

Denna buss åtgärdas just nu för några fel, och kommer nog att synas i höst.

Viking

Så trevligt, då hoppas jag på någon kul utfärd... fast utan påkörning av förrymda passatkombier... :-)

Björn Forslund

Hej

Det var Hasse R:s H24 som blev angripen av den förrymda Passaten....samma H24 som nu finns på Djurgårdslinjen!

Viking

Så var det ja, fast denna vagn var ju med på utfärden också....

Björn Forslund

Ja, det var tre Capitoler, SvOf:s Jönköpingsvagn (C70/3), Trollhättecapitolen (dito) och så H24:an (C75) från Stockholm. Alla tre finns kvar idag.

Staffan Sävenfjord

Detta ger ju skäl till att visa ännu en bild på Passaten som lyckades buckla till Capitolen på en plats där den av en ren händelse inte var bucklig förut.

Ett antal kända SvOf-are skymtar på bilden. Den till större delen skymda mannen med den ljusa kalufsen till vänster om mannen med Columbo-rocken (om än en lite mer välvårdad variant) var ju för övrigt bildgåta här för ett par veckor sedan. Jag tycker mig dock inte känna igen Viking på bilden.
För den som inte kommer ihåg: Passaten stod parkerad i en backe till en villa. Bilens ägare var och hälsade på sin flickvän där och hade väl antagligen glömt att endera lägga i ettans växel eller handbromsen. Nåväl först kom bilen rullande och Hasse var chanslös. Sedan kom den unge ägaren efter i full fart medan han tog på sig byxorna.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Peter Öden

Hej !

Hur är statusen på den fd. Trollhättecapitolen idag ?

Mvh Peter Ö

michael k

stackars kille behöva avbryta en hederstund så :'(

Björn Forslund

Du menar väl "herdestund"? Såvida du inte tror att han höll på o mörda sin tjej, "hedersmord"? Isåfall var det nog bara bra att Passaten kom på rull... :D

Viking

Hej!

Nej jag tror jag stod jämte dig vid tillfällen, enär det finns en mer eller mindre identisk bild bland mina negativ.

//Viking