Några av Swebus 43-vagnar… [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 07 augusti 2007, 21:23:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...fångades på bild vid resecentrum i Västervik den 1 augusti.

4395 har just anlänt på linje 835 från Stockholm och ska lite senare fortsätta mot Kalmar. Bakom står 4362 som inte går längre än just Västervik.

Här lämnar 4362 medan 4395 strax är klar att fortsätta sin färd söderut.

4367 ska lite senare på dagen gå till Stockholm på 835.

Niklas Bygdestam

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 07 augusti 2007, 21:23:17 PM

Är det någon som vet orsaken till denna olikhet i lacken som de här två bussarna har. Jag har även sett i Uppsala de här olikheterna på Van Hooler men har aldrig förstått anledningen
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 augusti 2007, 22:23:31 PM
Den ena tillhör väl de bussar som är renoverade i Baltikum.

//Lars

Jo, men den lacken är en ny som Swebus Express införde för 43xx-serien och som bussarna fick vid behov av omlackering. Det är dock inte så många bussar som hunnit bli omlackerade.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Doomsday

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 07 augusti 2007, 21:23:17 PM
...fångades på bild vid resecentrum i Västervik den 1 augusti.

<Bortklippt bild>

<Bortklippt bild>

En liknande händelse ägde rum den sista Juli, och då stod också en fotograf rakt framför utanför stationen när bussarna rullade. Jag undrar nu bara vem det var. Det såg ut att vara en ganska ung och smal kille med glasögon och en stor systemkamera. Han hade faktiskt jacka trots att det var ganska varmt och ryggsäck. Även då var det just 2 st gamla VanHooler av vilka jag satt i den ena av dessa.

Buss-Hasse

Trevligt med Västerviksbilder. Måste jag visa mina berörda kollegor.

Bussmicke

Nån som vet vilken depå Veolia 2904 hör hemma på?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Pickos

1:a Korinthierbrevet 10:15

Bussmicke

Tänkte försöka kombinera ett kalmarbesök framöver med att försöka få den på bild.
Nån som kan rekomendera bra fotoställe?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.