Underbara Carrus Star 502

Startat av Ersa, 03 juli 2009, 19:44:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Andersson


Jo,,en automat drar oftast alltid desto mer,men ur komfortsynpunkt
så är en helautomat eller manuell oslagbart,jämfört med I-shift.


Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Andersson skrivet 05 juli 2009, 14:35:22 PM
Och så har vi en riktig automatlåda,o inte detta I-shift skräp 8)

I-Shift är ju en extremt trevlig låda att köra med. Jag har aldrig kört en bussautomat, men vad gäller Alison osv så känner jag att jag är helt utom kontroll. I-Shiften gör det jag vill, utan att jag ens behöver säga åt den att göra det!

Ersa


Uppsalavagnarna står startklara.


Långt kvar till avgång. Läge att söka igenom skyltdatabasen samt hitta på egna 800-linjer ;)


Dock fanns bara Sundsvall och denna utanför det egna linjenätet. Planerade man förstärka Y-bussen redan 2001? :)

sukkeri

Citat från: Lars Ödlund skrivet 05 juli 2009, 20:29:33 PM
I den trafik som Swebus Express normalt kör är nog en vanlig manuell både billigast i inköp och i bränsle, problemet är att man får dyra kopplingsbyten titt som tätt vilket väl en gång ledde till att man övergav manuella lådor, frågan är hur kopplingarna i I-shiftutrustade bussar mår efter 25-30 t mil?

Kopplingen mår väl bra ifall den inte har rostat fast. ::)