Huvudmeny

Swebus "6958" idag!

Startat av virtual1, 03 juli 2009, 19:14:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: CS skrivet 04 juli 2009, 06:11:19 AM
förutom just fel inventarienummer som egentligen ska vara 8300. :)

Säker på det? Bussen på Virtual1:s bild är märkt 8300

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

rent logiskt sett borde den heta 8308 med tanke på övriga bussar som behållt sin slutsiffra /mats som plåtat den riktiga 6958 idag ;D

Bussmicke

Så han har varit i Ale, synd du inte väntade en vecka eller två..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 06 juli 2009, 20:51:06 PM
Så han har varit i Ale, synd du inte väntade en vecka eller två..
absolut :) men hade jag väntat en vecka så är jag i barcelona o veckan efter är semestern slut! Åkte för övrigt ned med veolias lapplandståg! Riktigt trevlig upplevelse! Svårt dock att få tag på de flesta 69xx-bussar har jag märkt, enbart fått 15 av dem tror jag o det är väl närmare 40 stycken totalt! 

CS

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juli 2009, 23:38:43 PM
Säker på det? Bussen på Virtual1:s bild är märkt 8300

Ojdå, det blev visst fel, men det var ju det tråden handlade om och då får väl jag med göra fel :)

Däremot vill jag minnas att denna faktiskt inte behåller sin slutsiffra utan ska ha nummer 8306. Det blev ju ett glapp i serien som dom numrerades i från början men nu ska dom ligga efter varandra.

Walter

Citat från: CS skrivet 07 juli 2009, 01:12:05 AM
Ojdå, det blev visst fel, men det var ju det tråden handlade om och då får väl jag med göra fel :)

Däremot vill jag minnas att denna faktiskt inte behåller sin slutsiffra utan ska ha nummer 8306. Det blev ju ett glapp i serien som dom numrerades i från början men nu ska dom ligga efter varandra.

KAn någon redogöra för den korrekta listan för dessa bussars inv nr?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredrik Klint

Passar på att skjuta in en annan fråga; I lördags när jag susade förbi Scania Södertälje skymtade två SL-röda OmniLink boggie utan lådor på taket. Nån som vet vad det är för individer?