92 Näset

Startat av Mr G, 02 juli 2009, 20:27:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Härliga bad ute vid Näset minns jag. Smithska udden är min absoluta favorit om jag befinner mig i Götet om sommaren. Vet inte om 92:an ger möjlighet att ta mig ut till Smithska udden, eftersom jag för det mesta har bilen med mig. Fast eftersom den ska ut mot Näset borde väl chansen finnas. Eller så kanske det finns någon annan linje som passar bättre för ändamålet.

Idag hade det varit underbart att dyka ner i saltvattnet där. Själv fick jag nöja mig med Mälarens friska vatten, inte dåligt det heller.

Fast när bilden ovan togs var det inte badväder som synes. Iskallt om man hade velat prova!
吉先生

Oskar A

Trevligt! GS 602 övertogs senare av Swebus där den fick inv.nummer 0684 och flyttades till Uppsala. Bussen återvände dock till Göteborg de sista åren innan Swebus avyttrade den.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

virtual1

Citat från: Oskar A skrivet 02 juli 2009, 20:34:40 PM
Trevligt! GS 602 övertogs senare av Swebus där den fick inv.nummer 0684 och flyttades till Uppsala. Bussen återvände dock till Göteborg de sista åren innan Swebus avyttrade den.

Fast GS 602 var ju inte 92:ans buss som det handlade om här *ler*

AL

Var är bilden tagen?  Eketrägatan?

I så fall, varken 92:an eller 94:an går därifrån längre, men bägge har dock Näset som slutstation.  92:an går den snabbare vägen, medan 94:an passerar såväl Önnereds Brygga som Opaltorget på vägen till Näset!

Och Smithska Udden?  Helt sanslöst ställe... ^^

Mr G

Jag minns inte var jag tog bilden och funderar också var det kan vara. Eketrägatan kan väl passa, men säker är jag definitivt inte.
吉先生

M

Citat från: Mr G skrivet 03 juli 2009, 16:23:36 PM
Jag minns inte var jag tog bilden och funderar också var det kan vara. Eketrägatan kan väl passa, men säker är jag definitivt inte.
Visst är det Eketrägatan jag bodde på Eketrägatan 8C i min ungdom.

/M

Bfg

En skall bort. Linje 94 gick mellan Drottningtorget och Opaltorget, inte något Eketrägatan där inte.
Linje 92 gick mellan just Eketrägatan och Näset.
Någon skyltat fel kanske, för Eketrägatan är det.

Nupski

Linje 92 gick Eketrägatan - Bräcke - Kungssten - Grimmered - Beryllgatan - Frölunda Torg - Åkered - Näset.
Linje 94 gick Drottningtorget - Oskarsleden - Beryllgatan - Frölunda Torg - Önnered - Opaltorget - (Näset).

Frågan är vad hette linje 19 innan den blev linje 19? Skolturer som gick Eketrägatan - Lindholmen - Centralstationen och så vidare ut mot Frölunda. Linje 19 gick väl motsatt håll. Så kan det vara så att linje 19 usprungligen kommer av linje 94.

Johnny

Citat från: Tomas skrivet 07 juli 2009, 02:08:58 AM
Linje 92 gick Eketrägatan - Bräcke - Kungssten - Grimmered - Beryllgatan - Frölunda Torg - Åkered - Näset.
Linje 94 gick Drottningtorget - Oskarsleden - Beryllgatan - Frölunda Torg - Önnered - Opaltorget - (Näset).

Frågan är vad hette linje 19 innan den blev linje 19? Skolturer som gick Eketrägatan - Lindholmen - Centralstationen och så vidare ut mot Frölunda. Linje 19 gick väl motsatt håll. Så kan det vara så att linje 19 usprungligen kommer av linje 94.

Linje 94 gick under en mycket kort tid från Svartedalen via Eketrägatan (gamla linje 30) till Drottningtorget ock vidare enligt ovan. Det måste ha varit runt 1994-96 någon gång. Därefter strukturerades trafiken om, bl.a. med linje 19.

yngrot

Trevliga bilder denna G-S lack tycker jag om...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina