Amerikanska Pickuper

Startat av fontheking5, 22 juni 2009, 18:32:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

GMC Pickup jag såg i dag i Helsingborg när jag gått fel .

fontheking5

Ford F250 Powerstroke kom förbi igår .

fontheking5

En Chevrolet 2500 Pickup som kom förbi under dagens regnväder

ponameronicke

Tjena är ny här och har precis inhandlat ett stycke pickup.Det verkar ju finnas vissa med lite koll här och undrar om ni kan reda ut mitt dilemma.I papprena står det att det är en chevrolet med modellkod TC20903 och chassinr FC2AC2JZ527245 men på alla emblem står det GMC.Är inte modellkod TC en GMC kod?Kan det vara så att bilprovningen slarvat vid importen och skrivit cheva istället för GMC...jävligt klantigt isf eller?

ponameronicke

oj j***ar vilken megabild det blev...sorry för det :)

Jobergg

Kanske kan kolla, vad är det för årsmodell?

ponameronicke


Jobergg

Citat från: ponameronicke skrivet 05 september 2010, 20:42:40 PM
Det är en 88-a

Aha tack, kan du kolla chassienummret igen,  FC2AC2JZ527245 är väl det som står på ditt regbevis va? Med det får jag bara fram att det sitter en 6,2 diesel i, stämmer det?
Kan du kolla numret istället som står längst fram på instrumentpanelen där den och vindrutan möts på förarsidan, det är jag mer intresserad av!

ponameronicke

Japp det stämmer..jag har för mig att det står samma på skylten men jag dubbelkollar ikväll

Jobergg

Citat från: ponameronicke skrivet 07 september 2010, 09:11:40 AM
Japp det stämmer..jag har för mig att det står samma på skylten men jag dubbelkollar ikväll

Okej men där ska det stå en 17 siffrig kombination om allt är i sin ordning!

ponameronicke

det står 1gt eller 1g1 framför dom 14 siffrorna som jag skrev här ovanför..Första 1:an borde väl betyda cheva?Eller kan GMC  ha tillverkats i USA oxå?

Gotlandsbuss1

kan det va för att GMC är GM ? samma tilverkare men annat märke bara
http://sv.wikipedia.org/wiki/GMC

ponameronicke

ja jo det vet jag ju men GMC är ju General Motors Canada och Chevrolet är Usa.Första siffran i chassinumret står för tillverkningsland och 1 betyder USA,2 betyder Canada vad jag kan få fram iaf.Därför blir man lite undrande när det står GMC överallt på bilen men enl chassinumret är en cheva

Jobergg

1GT ska det vara.

Vet inte vad som knasar med dina siffror för jag lyckas inte knäcka hela koden men detta är vad jag fått fram, hoppas det kan vara till någon nytta!

Country - U.S Built

Plant - Fremont California

Manufacturer - General Motors

Make - GMC Truck

GVWR Range - 7001-8000 Pound

Chassie type - Conventional cab 4x2

Series - 3/4 Ton

Engine type - 6.2 V8 diesel made in U.S

Model year - 1988

fontheking5

Om turen hade varit med mig hade ni kunnat njuta av en Ford F250 Quad Cab med camper påbyggnad här nu men tyvärr så svek turen mig så det blev ingen bild  :'(