Blåbuss på villovägar

Startat av Camilla, 18 juni 2009, 18:28:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

Citat från: Fredde_J skrivet 20 juni 2009, 23:32:00 PM
Hoppas inte föraren på bilden tog med sig så mycket av refugen, det är inte överdrivet med plats för denna manöver...

Han klara det bra att ta sig ut utan att ta med sig bitar av refugen.

Simon Bertilsson

Citat från: Nico skrivet 20 juni 2009, 23:30:37 PM
Ingen fara, var nog inte heller någon som uppfattade det så.  ;)

Däremot ska jag erkänna att inte heller jag har hört talas om Cornelisparken (den är väl döpt efter Mäster Kees) och då har jag ändå ganska bra pejl på stan. Kruxet när man kör buss är annars att man oftast har koll på hållplatserna, däremot är det ofta si och så med gatorna etc. i de områden man passerar. I synnerhet då de gatuadresser som ligger lite vid sidan om. Många som kör i City bor inte heller där och då blir det ofta ännu svårare.  :D

Lite samma här. Jag kör ju distribution med lastbil, och har gjort det i såväl Malmö som Helsingborg i ett par år. Likväl har jag knappt koll alls på gatunamnen, men kunderna hittar jag till med förbundna ögon. ;)

Mange_buss

Citat från: Nico skrivet 20 juni 2009, 23:30:37 PM
Ingen fara, var nog inte heller någon som uppfattade det så.  ;)

Däremot ska jag erkänna att inte heller jag har hört talas om Cornelisparken (den är väl döpt efter Mäster Kees) och då har jag ändå ganska bra pejl på stan. Kruxet när man kör buss är annars att man oftast har koll på hållplatserna, däremot är det ofta si och så med gatorna etc. i de områden man passerar. I synnerhet då de gatuadresser som ligger lite vid sidan om. Många som kör i City bor inte heller där och då blir det ofta ännu svårare.  :D

Jo, det blir ju lätt så... Jag hade inte den blekaste om var parken låg, men den närmsta hållplatsen tror jag är Glasbruksgatan, eventuellt Tjärhovsplan...