Västtrafik och Dalatrafik....

Startat av Nicklas Vasa, 05 augusti 2007, 17:40:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nicklas Vasa

Jag mejlade till Västtrafik, och jag fick ett tack brev. Här överöser man Dalatrafik med förbättringsförslag, och inte ett ljud man hör....

Axel

Tackbrev från Västtrafik har jag fått många.

"Tack för att du kontaktade Västtrafik.

Vi tar till oss din information och vi arbetar hela tiden med att förbättra verksamheten. Därför är det viktigt att vi får vetskap om vad det är vi kan utveckla i trafiken. Alla synpunkter sparas i vår databas för att användas i olika slags förändringsarbeten som rör kollektivtrafiken.

Tack för din synpunkt.
"

Det skulle varit kul om något hänt med de saker jag skrivit om....

Nicklas Vasa

Ha,ha, det är ju en reaktion åtminstone.....

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas Vasa

Huvudmännen har en förmåga att alltid svara undvikande på frågor och förslag, på så sätt slipper dom ta disskutioner och konfrontationer, detta är nonchalant och överlägset. Och var är servicen ?

Nicklas Vasa

Denna attityd hålls också emot privatpersoner som lämnar förslag.....

Bengt Lindstein

Beror väl på vem man pratar med och hur man framför sina förslag.

När jag bodde i Dalarna så var jag i kontakt med Dalatrafiks kundtjänst och fick svar inom någon timme efter så nog svarar dom.

Hälsar
Bengt

Nicklas Vasa

Kundtjänst har väl ingen makt.....?

Bengt Lindstein

Nej det har dom säkert inte men dom kan vidarebefodra dina klagomål/förslag till rätt person.

Jag förstår att du inte fått någon respons om du kontaktat någon av dom högre cheferna på Dalatrafik, dom har viktigare saker att göra.

Vore jag chef där så skulle iallafall jag strunta i det tills det kom via dom rätta kommunikationsvägarna.

Samtal -> kundtjänst -> vidarebefodrar info -> rätt avd/person

Det är bla därför det finns en kundtjänst, dom kan mer än du tror.

Hälsar
Bengt

Nicklas Vasa

Säg rätt sak, till rätt person, vid rätt tillfälle, och det händer grejer.....

Bengt Lindstein