Skärmmössa

Startat av Zella, 05 juni 2009, 22:54:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matte

Citat från: Tomas Fransson skrivet 11 juni 2009, 22:33:57 PM
Johan skulle ha ca 500 för mössan... sen tillkommer ju kostnad för snöret och knapparna på sidan... typ ca 800 spän... men den var inte så fin...

Wigens pris vet jag inte... inte heller caspal's pris när han får sin leverans... men jag tror det landa på mellan 700-1.000... kosta vad det kosta vill  :P

En förare på Blå Ex kom fram till mig och sa... ta aldrig av dig den... det ser så jädrans bra ut... sen två veolior tyckte det såg proppert ut.

:D

Om du har nån intenet side adress till dom olika butikerna du pratat om får du gärna skriva ut dom. För jag e lite sugen på en sådan skärmmössa också. Men bor i Stockholm.

Zella

Citat från: Matte skrivet 12 juni 2009, 10:58:26 AM
Om du har nån intenet side adress till dom olika butikerna du pratat om får du gärna skriva ut dom. För jag e lite sugen på en sådan skärmmössa också. Men bor i Stockholm.



Min bussmössa Wigéns stl 58... det är typ sådana som http://www.caspal.com/ ska tillhandahålla i Gbg... fast då med guldsnöre istället för marinblåa som min... leveransen från Wigéns kommer i slutet av Aug.

http://www.johanskoglundgbg.se/contact.asp har också men dom såg ut som på länken nedan...

http://blog.itestcash.com/wp-content/uploads/2008/09/police-hat.jpg

såg nästan ut som man skulle tillhöra en blåsorkester  ;D, var väldigt hög och platt uppe på.

Ang sidorna... tror inte man kan se ngn skärmmössa... men man kan ringa och beskriva och få svar... dom var väldigt trevliga att prata med.  :)

groenis

Nu blev jag fundersam.
Tycker ni att skärmen ska tas fram igen?
Äger både sommar och vintermodellen av SL:s modell.
De Kvitterade jag ut hösten 83 de vilar sig i källaren i en låda modell standard flytt

Matte

Citat från: groenis skrivet 05 juli 2009, 01:12:36 AM
Nu blev jag fundersam.
Tycker ni att skärmen ska tas fram igen?
Äger både sommar och vintermodellen av SL:s modell.
De Kvitterade jag ut hösten 83 de vilar sig i källaren i en låda modell standard flytt

Ja det tycker jag du ska göra. Fast vi får dock inte köra i uniform som inte tillhör det bolaget vi kör åt idag. Så gamla SL uniformer får inte användas. Men det kanske går att modifiera dom lite så det passar för det bolaget du kör åt idag.

groenis

Matte
Var inte orolig, Jag och uniformen har bytt storlekar men dessvärre inte med varandra.
Jag skulle kunna ta en bild men den bör nog inte visas,för då kan jag bli anklagad för humoristiskt
förhöjande medelst skrattkramp och det skall vi nog undvika / Lennart ;D ;D

HJP

Citat från: Tomas Fransson skrivet 12 juni 2009, 22:47:43 PM
... fast då med guldsnöre istället för marinblåa som min...

****
"Snöret" kallas träns, på en sådan mössa  ;)

HJP

Buss-Anders

Jag kvitterade ut en skärmmössa när jag började på Swebus 2006.Min hud är solkänslig.
Vi var/ är några st som hade det. Kommentarerna från kollegorna kom med en gång.
Den vanligaste var "Godmorgon kapten." ;D Det får man tåla....skratt...

Allmänheten log glatt och kommenterade i positiva ordalag.
Unga grabbar kunde säga häftig smäck/keps du ha.En del ville köpa den.
Damer i min egen egen ålder kunde säga " det var en stilig busschaufför".
Skärm med charm kan man säga.

När Nobina tog över så utgick skärmmössan ur sortimentet.
Ersättningen ... precis ..baseballkeps med en skärm så böjd så att ska jag kunna använda den mot solen så ser jag inte så mycket åt sidorna.

Häromdagen tog jag på mig min Swebusskärmössa igen. Den får du inte ha ,blev tillsagt från en driftansvarig. Det var alltså märket de reagerade mot inte mössan. Han har ju rätt. Företaget har ju bytt bort sitt namn.
Märket bort.Nu är det "två hål i väggen" tills jag har lyckats klippa till klistermärket som vi nu stryker på vära kläder.
En baseballkeps är en lågbudgetvariant.
En skärmössa är en del av en uniform.

Mvh
Buss-Anders

Ersa

Bild till berättelsen ovan. Skillnaden är att jag hade turen att min arbetsgivare övertog namnet på mössmärket. Bedrövligt att Nobina inte brytt sig om att ta fram billiga mössmärken i metall till denna mössa, samt till vinterkepsen med öronlappar.


Bilden är fri att sprida

Zella


Carl W

Skärmmössa som den ovan, passar alldeles utmärkt när man kör veterantrafik. Men det är helt omodernt, och därför finns det ingen anledning till att en bussförare idag sitter och kör med en sådan. Det ser trots allt väldigt töntigt ut.

Ersa

Mössan ovan är två år gammal och används endast i tjänsten idag år 2010. För veteranbusstrafik använder jag en äldre modell designad 1960. :)