Nya MAN till Swebus Express

Startat av Buss-Hasse, 04 augusti 2007, 21:56:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss-Hasse

Halloj.
Väntar och väntar på nya MAN. Är det någon som vet om de har kommit eller om de är på väg?
Börjar bli trött på slitna 43-vagnar på Linje 835.

Mikael Lövgren

Vad jag har hört så är de på väg..
ska visst levereras eller åtminstonde anlända till neoplan under Augusti..
börjar bli dags att byta ut en del bussar..
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

rothny

Hörde att dom för tillfället installerar bak-toa i dom

Buss-Hasse

rothny

Ja det ska väl totalt vara 15st... Men tanken var väl att det skulle komma 5 åt gången... Men med tanke på hur försenat allt är så får vi väl se... Hört att dom första 5 ska hamna i Uppsala... Gå som nattbussar (Köpenhamn)... Men som sagt de är bara rykten..
Personligen hoppas jag att dom aldrig dyker upp..... Ge mig en Volvo!!!   :'(

Ante

Citat från: rothny skrivet 05 augusti 2007, 11:40:54 AM
Ja det ska väl totalt vara 15st... Men tanken var väl att det skulle komma 5 åt gången... Men med tanke på hur försenat allt är så får vi väl se... Hört att dom första 5 ska hamna i Uppsala... Gå som nattbussar (Köpenhamn)... Men som sagt de är bara rykten..
Personligen hoppas jag att dom aldrig dyker upp..... Ge mig en Volvo!!!   :'(

Vill du ha leveransförseningar ska du definitivt ta en Volvo. Finländarna är just nu helt hopplösa på att passa leveransdatum.

/A

rothny

Citat från: Ante skrivet 05 augusti 2007, 11:54:13 AM
Vill du ha leveransförseningar ska du definitivt ta en Volvo. Finländarna är just nu helt hopplösa på att passa leveransdatum.

/A
Jovisst men volvo är iaf inte byggda i turkiet ;)

Walter

Är det MAN R08 Top Coach som beställts?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Niclas Rosenius

Citat från: Walter skrivet 06 augusti 2007, 07:32:48 AM
Är det MAN R08 Top Coach som beställts?

Ja, det är Lion´s Top Coach som kommer. Alla 15 är förtillfället förreggade på Sv Neoplan.

//Niclas

Fredde

Undra om de är identiska med tex. 6008-6013? Eller har man gjort något "lyft" på utseendet?

Är de trevliga att umgås med för föraren, tro?

/Fredde

Magnus

Lite OT men jag har åkt med er (Kjells buss) ibland på linje 835. Måste bara säga att när en av era bussar rullar  in på stationen istället för Swebus Express så blir man glad. Mycket fräscha bussar och eftersom ni har rutin på att förstärka/ersätta så funkar det bra också. Så dom skulle skrota 43-vagnarna och sätta in era permanent :)

Buss-Hasse