Nya Scania bussar Tyvärr ingen bild än

Startat av fontheking5, 02 juni 2009, 19:33:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fontheking5

Hej . Jag har sett att det står 2 nya Scania Bussar  :) i depån bredvid Bilisten macken i Svalöv dom senaste dagarna , så om ni vill fota dom så finns det möjlighet till det där . Jag har tyvärr inte kommit nära dom än så någon vidare info har jag i nuläget inte tyvärr .

Möllers

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juni 2009, 19:36:00 PM
vet att arriva 6262 kör i stan nu.
Ja det ser ut som 2 sådana bussar . Kul med lite nya bussar , dom gamla börjar bli lite slitna nu .

Möllers

Möllers

vilken tid sog du dom vid depån då är tvägsam om jag ser nån nu ute det blåser så med  ::)

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juni 2009, 20:11:48 PM
vilken tid sog du dom vid depån då är tvägsam om jag ser nån nu ute det blåser så med  ::)
Dom har stått i depån dom senaste dagarna , nu i kväll stod i alla fall en av dom kvar här i Svalöv . Kan se om jag ser dom ute på vägen någon nu någon dag

Möllers

kanske den kör på linje 218 som kör kl 2038 ifrån Landskrona  ::)

Möllers

jag cyklar ditt kolla om den kommer men hoppas annas hoppas jag på nån dansk buss på linjen  :)

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juni 2009, 20:18:56 PM
kanske den kör på linje 218 som kör kl 2038 ifrån Landskrona  ::)
Kanske om du har tur

Möllers

nop kom ingen men kom andra bussar istellet  :)

Möllers

Nu hade jag handlat på hemshöp då fick jag syn på en scania boggie av vest sog att den körde med motorhuven öppen det har jag aldrig sätt för  :o

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 juni 2009, 21:36:35 PM
Nu hade jag handlat på hemshöp då fick jag syn på en scania boggie av vest sog att den körde med motorhuven öppen det har jag aldrig sätt för  :o

Tyvärr har jag sett liknande på andra ställen. Troligen någon som glömt att stänga :(

En viss modell av Volvo ledbussar har jag också sett med en lucka i bak som sitter lite längre upp som inte heller är stängd utan fladdrar :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 juni 2009, 21:45:04 PM
Tyvärr har jag sett liknande på andra ställen. Troligen någon som glömt att stänga :(

Här i Sthlm tycker jag det händer alldeles för ofta :-( - en Omni på linje 710 igår vid Stuvsta mot Sörskogen hade öppen baklucka, tyvärr hade jag för bråttom till tåget för att hinna säga till chaffisen!

j-a

Citat från: virtual1 skrivet 02 juni 2009, 22:01:35 PM
Här i Sthlm tycker jag det händer alldeles för ofta :-( - en Omni på linje 710 igår vid Stuvsta mot Sörskogen hade öppen baklucka, tyvärr hade jag för bråttom till tåget för att hinna säga till chaffisen!
Öppna motorluckor är ett vanligt fenomen på Westbussar,om man glömmer att låsa med fyrkantnyckeln,verkar bli något sorts drag på dessa bussar så luckan flyger upp lätt när man kör ;)

Matte

Citat från: virtual1 skrivet 02 juni 2009, 22:01:35 PM

Ja det där med äldre Omni som har luckan öppen är inget ovanligt. Lite halv dålig konstrution gör att dom är svåra att få låsta i stängt läge. Ibland måste man va ca3 personer för att få luckan stängd. Det konstiga är med Omni att man inte får nån signal att man har en lucka öppen.