Nye busser på vej til Sverige

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 12 maj 2009, 15:03:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 12 maj 2009, 16:30:20 PM
Vad stod det i länkarna om inte Busslink? ;)

Oj då! Den faktatexten missade jag helt! :P

Huruvida de är snygga eller inte är en smakfråga. Jag har svårt att uppskatta alla bussmodeller med pyttesmå moderna strålkastare. De förstör resten av fordonets design och det hela ser bara löjligt ut... tyvärr.

Cero

Tycker personligen att Omnin är snygg men håller definitivt med om att strålkastarna på dessa och många andra bussmodeller är rena skämtet. Har aldrig förstått vitsen med ficklampor som strålkastare, men det verkar ju ha gått mode i just strålkastare även i bilbranschen. Numera kan man ju få vissa bilmodeller med inbyggd julgransbelysning.

Stefan P

Hej

För att undanröja alla tvivel bussarna ska till Karlskoga där trafiken köres av Buss i Väst med Vänersborgs Linjetrafik som trafik utövare nu och med det nya avtalet.

mvh Stefan P

virtual1

Citat från: Stefan P skrivet 13 maj 2009, 18:21:13 PM
Hej

För att undanröja alla tvivel bussarna ska till Karlskoga där trafiken köres av Buss i Väst med Vänersborgs Linjetrafik som trafik utövare nu och med det nya avtalet.

mvh Stefan P

Men VLT körde ju innan i Karlskoga också!

Stefan P

Hej

Jag utryckte mig otydligt, kör nu och skall köra efter det nya avtalet med. Med andra ord samma trafik utövare hela tiden.

mvh Stefan P

Ersa

Citat från: Stefan P skrivet 13 maj 2009, 18:58:24 PM
Jag utryckte mig otydligt, kör nu och skall köra efter det nya avtalet med. Med andra ord samma trafik utövare hela tiden.

Bussarna ska alltså inte till Busslink?

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 maj 2009, 08:53:54 AM
Jag gissar att den ska till Söne:s trafik i Kalmar län, eftersom man har släppt en normalgolvare just till Örebro län.

Hej
hvor mange nye busser skal Söne:s trafik modtage til kørsel i Kalmar län i år?

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Stefan P

Hej

Busslink har inget med bussarna att göra, det är Vänersborgs Linjetrafik som driver trafiken i Karlskoga med omnejd.

mvh Stefan P

homer

Är de verkligen Länsttrafikens färger? tycker den ser för mörk ut

Stefan P

Hej

Ja det är länstrafiken färger.

mvh Stefan P

Broder Trucker

Kan nu än gång för alla bekräfta att bussarna ska till KGA, stod ett flertal (5-6 st) utanför Arver KGA och väntade på strping

virtual1

Citat från: Broder Trucker skrivet 18 maj 2009, 22:20:11 PM
Kan nu än gång för alla bekräfta att bussarna ska till KGA, stod ett flertal (5-6 st) utanför Arver KGA och väntade på strping

Vilka individer ersätter dessa?

Bussmicke

Hmm, OmniLink Boggi, dörrar 1-1-0. Det torde innebära kvarvarande (eller del av dem) Irizar 160-162, 165 , Vest 168-171, 173,  Carrus Fiftyn 176.
Ev finns nån mer Vest o Irizar som jag inte räknat upp.
Jag tippar att Irizarerna och Carrus Fiftyn ryker först.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.