Norrköpings Lokaltrafik

Startat av Janne Rickman, 06 maj 2009, 20:22:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Detta bör varit den sista i NL-lack som fanns kvar i Norrköping våren 1997.
Jag vet inte vilken vagn de är. Antingen 309 eller 310.

/Janne

Niklas Bygdestam

Citat från: Janne Rickman skrivet 06 maj 2009, 20:22:08 PM

Detta bör varit den sista i NL-lack som fanns kvar i Norrköping våren 1997.
Jag vet inte vilken vagn de är. Antingen 309 eller 310.

/Janne

Tyvärr ser man inget regnummer. Någon från Norrköping kanske ändå lyckas räkna ut vilken buss det är

Tydligen fanns det i alla fall kvar CR 112 så pass sent i Norrköping :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Fiffigt med en dörr för biljetter och en för länskort. Skulle inte vara så dumt om det fanns ett sådant system idag så man slapp hamna bakom någon som blockerar vägen till kortläsaren när personen ifråga ska visa upp en SMS- biljett.

//Simon

Leif D

Citat från: Simon A skrivet 10 maj 2009, 21:06:54 PM
Fiffigt med en dörr för biljetter och en för länskort. Skulle inte vara så dumt om det fanns ett sådant system idag så man slapp hamna bakom någon som blockerar vägen till kortläsaren när personen ifråga ska visa upp en SMS- biljett.

//Simon

Kan tyckas så....     men tror du det var någon som brydde sej ?      Nene....
;-)

Leif D

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 maj 2009, 20:31:21 PM
Tyvärr ser man inget regnummer. Någon från Norrköping kanske ändå lyckas räkna ut vilken buss det är

Tydligen fanns det i alla fall kvar CR 112 så pass sent i Norrköping :D

Eftersom inte något tecken syns som identifierar bussen är det svårt, har inte heller hittat några anteckningar om när dessa två försvann.
;-)

Bussmicke

det är 6310, har jämfört mina egna bilder mot denna.

Det ljusa fältet framtill där gallret sitter täcker hela gallret på 6309 medan det bara täcks till hälften på denna.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon A

Citat från: Leif D skrivet 10 maj 2009, 21:33:20 PM

Kan tyckas så....     men tror du det var någon som brydde sej ?      Nene....
Det är väl tyvärr en nackdel att folk inte läser skyltar längre(och tydligen inte gjorde) och det som inte fungerade då lär nog inte fungera idag heller men visst vore det fint alla gånger om det gjorde det :)

//Simon 

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 10 maj 2009, 22:35:23 PM
det är 6310, har jämfört mina egna bilder mot denna.

Det ljusa fältet framtill där gallret sitter täcker hela gallret på 6309 medan det bara täcks till hälften på denna.

Det Micke säger stämmer, de är min minnesbild också....
;-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.