Huvudmeny

Bilmupperi 1.2

Startat av Bussmicke, 03 maj 2009, 09:43:36 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

fontheking5

Fina bilder och bilar Blue   ;D Cheva Stepsiden är inte dålig och inte heller P1800 an . Audi Quattron är en av mina favoritbilar , mycket kul att se en sådan . Är det en Sport Quattro ? Ser så ut i fronten.  :)

jane

Jättefina bilder alla tre men min favorit är den med svart/vitt, kanon fin!  ;)

//jan

jane

Greger Larsson

Greger Larsson

Niklas Bygdestam

Citat från: Jan I Nilsson skrivet 09 september 2009, 21:14:25 PM
Volvo och Volvo ;)

Duetten är väldigt vacker :D

Vad jag tycker om den mackapär sak som står framför duetten kanske jag borde ligga lågt med... :-X
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

yngrot

Jag håller med dig bättre ligga lågt om den åsikten .. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niklas Bygdestam

Citat från: Greger Larsson skrivet 09 september 2009, 22:14:53 PM
Saab Sport

Vad fin den var! Det är till och med en vacker trubbnos :D

Här i Uppsala ser man ibland en röd SAAB 96 med trubbnos som är en rallybil. Den är också helt underbar :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Citat från: Greger Larsson skrivet 09 september 2009, 21:43:48 PM

Riktigt fin bubbla. Lustigt att den har USA-båge på stötfångaren föresten. Antar att det var något vissa satte dit själva för att det skulle se lite snoffsigare ut eller något sånt :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Blue skrivet 09 september 2009, 16:45:16 PM

Volvo P1800 är aldrig fel. Den här har till och med rätt färg :D

fontheking5

Såg denna i fredags , Gissar på att det är ett ombyggt Volvo arme fordon men jag är inte alls säker på det , kom gärna med tips om ni vet vad denna udda skapelse är för något .  :)

Jobergg

Citat från: fontheking5 skrivet 14 september 2009, 16:07:33 PM
Såg denna i fredags , Gissar på att det är ett ombyggt Volvo arme fordon men jag är inte alls säker på det , kom gärna med tips om ni vet vad denna udda skapelse är för något .  :)

Om jag inte minns fel heter modellen Volvo L3304, en pansarvärnspjästerrängbil.

fontheking5

Tack Jobergg :) Jag vet inte om jag har visat denna innan men jag gör det nu i alla fall . Cadillac Tour Sedan 1941 . :)