Huvudmeny

En Söne buss Gul

Startat av Christer K, 30 april 2009, 16:32:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

En gul Söne buss står uppställd hos Laxo Mekan i Gryt industriområde östra sidan av Örebro.

Jag funderar om det har något med rullstolsliften att göra efter den står hos Laxo Mekan.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Magnus

Jag har sett den här i Lindesberg några gånger, men jag har inte sett om den har gått i trafik eller inte. Den används kanske bara för abonnering och liknande.

Fredde

Den är KLT-gul och tillhör Söne i Västervik.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

trollet

Söne lindesberg har fått upp ett par gamla kalmar vagnar detta vet jag från säker källa då min kusin jobbar där

Christer K

Citat från: trollet skrivet 01 maj 2009, 11:36:29 AM
Söne lindesberg har fått upp ett par gamla kalmar vagnar detta vet jag från säker källa då min kusin jobbar där

Kanske den ska lackas om till rätt färger, Laxo mekan har en stor lackbox för tungafordon.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Martin Maltkvist

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 maj 2009, 11:58:38 AM
Det är väl troligt att bussen avförts från KLT trafiken eftersom den är avstrippad och även avanmäld från Sönes Trafiktillstånd.
Hos Söne kan den inte ha gått länge, vad ska det bli av denna enhet?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

bisquit

Bussen rullar nu. I blå färger hos Söne Trafik i Linde. En riktigt skönhet med lite Svensk blod i sig.  :P

Johan B

Är det fler av Sönes OmniExpresser än denna som lämnat KLT-området?

Peter L

Citat från: Johan B skrivet 25 oktober 2009, 21:10:36 PM
Är det fler av Sönes OmniExpresser än denna som lämnat KLT-området?

...och varför har den lämnat KLT-området? Avtalet är väl fortfarande nytt, har det redan blivit ändring i omfattning?