Från min skokartong del 369: SL Leyland och Büssing

Startat av Staffan Sävenfjord, 11 april 2009, 16:44:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robergh

Synd egentligen att de orkade uppför rampen från Nyboda!!!  :D :D :D :D

Mr H

Doomsday

Citat från: Peter Rost skrivet 23 april 2009, 18:14:51 PM
Ja den provisoriska bron vid Rågsved minns jag, tror det var våren 1982, då tuben mellan Högdalen-Hagsätra var avstängd. Minns att jag åkte med H32 4260, bussen var fullsatt, och med stående passagerare varpå bussen helt enkelt inte orkade upp, vi fick helt sonika kliva ur. :P Visserligen var det en rejäl lutning på den provisoriska backen upp mot Rågsved. Någon liknande åktur med buss har jag nog aldrig tidigare upplevt.

/Peter

Det gick H32 förr på en linje 116 mot Nockeby (Bromma) förr. De fick gasa på bra för att flyta med i trafiken på Drottningholmsvägen och när de sen svängde till höger mot Nockebyhov, så hade de riktigt jobbigt eftersom det var ett uppförslut där.

När jag tog mig dit ut, så tog jag hellre den lilla promenaden uppför backen istället. Det gick minst lika bra att ta H63 eller H56 också m.a.o.

Just mellan Högdalen och Hagsätra gick det H32 på linje 143 också. Det var en linje man helst undvek. Det var trög buss på en i övrigt riktigt trög tur. Det fick bli T-banan och en promenad istället.