Så här bra gick det -inte- för Veolia 4871 tidigare i dag...

Startat av virtual1, 30 juli 2007, 19:16:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten


Jonas M. Bobjörk

Det brukar låta fint när bussrutor rasar in...
Speciellt när man är I bussen.

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 31 juli 2007, 10:35:02 AM
Nej, Bergshamra ska man passa sig för! ::)

Och även om man passar sig, och kör runt själva Bergshamra via Bergshamraleden kan man ge sig tusan att det ligger en metallgrunka på vägen som leder till en smärre däckexplosion på det yttre högra backdäcket.  >:(  Det small högt, men ljudet överröstades direkt av skriken från kolloungarna inne i själva bussen.

Nico


Citat från: Karsten skrivet 31 juli 2007, 00:52:07 AM
Visst är de trevliga, dock inte på små krokiga skogsvägar eller skumpiga grusvägar.

Citat från: Magnus_J skrivet 31 juli 2007, 10:16:17 AM
eller i stadstrafik där det finns brunnslock, hål i asfalt mm. fartgupp typ bergshamra.

Tss, tss... petitesser grabbar!  :D  ;)

Skämt åsido så är ju problemen som räknas upp ovan (både skogsvägar och potthål) något som är en följd av dels låggolvshysterin och dels av bristen på underhåll som följer på detta. Ska man ha låggolvare får man nog acceptera att de även kräver mer i underhåll (vilket ju blir dyrare) för att fungera på samma vis som en normalgolvsbuss. Att sedan den som kom på fartgupp borde få komma till ett varmare ställe [sen] är dock något jag ibland önskar... för när man tog fram denna eminenta lösning verkar man bara ha utgått från att det bara finns lättare fordon. Överlag så gillar jag dock dessa vagnar då de (bara de underhålls, men det var alltså outtalat från min sida) sällan krånglar eller har hyss för sig.

Att rutor mm. däremot kan gå sönder efter närkontakt med lastbilar är däremot inget jag kan säga något om, men som det såg ut i Sollentuna i går så misstänker jag dock att basen för asfaltsgubbarna har ytterligare samtal att vänta. Hela tiden har nämligen grundförutsättningarna för arbetet varit att bussarna ska kunna utnyttja större delen av terminalen samt åka från båda hållen. Det är liksom lite för mycket trafik för att man ska kunna stänga ned annat än mindre delar i taget. Mycket av arbetet har därför gjorts nattetid, men nu verkar som sagt någon ha bestämt sig för att rationalisera lite och då (som vanligt) inte tänkt på vad bussarna ska göra.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman