Buss i diket i Norrtälje-området....

Startat av Kvarne, 28 juli 2007, 20:01:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hagri

Jag kan inte se att det finns ett motsatsförhållande när det inträffat en olycka. Första tankarna går till personer som varit inbladade eller på annats sätt blivit drabbade. Men oavsett omfattningen av olyckan är det givet vis intressant att veta mer om vad som hänt och vilka fordon och bolag som varit inblandade, bland annat för att kunna avgör om någon man känner är bland de drabbade.

Ersa

Jag hoppas alla inblandade klarar sig utan skador, och tankarna går direkt till alla de underbara skolbarn och trevliga vuxna som bor just där i Finstatrakten. En eller flera av passagerarna kan vara "mina" gamla skolbarn som jag kört i tre års tid, när det begav sig...

Det känns jobbigt då Finsta är mitt favoritställe i Roslagen, och dessutom är 625:an är min favoritlinje framför alla andra.

Kvarne

Citat från: Verspieder skrivet 29 juli 2007, 14:32:13 PM
.....och dessutom är 625:an är min favoritlinje framför alla andra.

...Nu måste du väl ändå sörplat alldeles för svart kaffe?! 625:an en favorit..?!  :o
Huamig...jag säger bara en sak; MJÖLKPALLSLINJE!  ;D :D ;) :P
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Marc

Citat från: Kvarne skrivet 29 juli 2007, 15:27:44 PM
...Nu måste du väl ändå sörplat alldeles för svart kaffe?! 625:an en favorit..?!  :o
Huamig...jag säger bara en sak; MJÖLKPALLSLINJE!  ;D :D ;) :P

No no, en fin linje. ;) Helst på kvällen/natten då den gick från Tekniska med en fin 62xx-boggi eller 4262 som jag hade ibland. Lång och lagom ont om tid!

Ersa

Citat från: Marc skrivet 29 juli 2007, 15:53:07 PM
No no, en fin linje. ;) Helst på kvällen/natten då den gick från Tekniska med en fin 62xx-boggi eller 4262 som jag hade ibland. Lång och lagom ont om tid!

SL 625 är rätt tråkig att åka om man vill in till Stockholm snabbt, men är mycket trevlig om man vill se lite miljö längs resan. Den är även helt underbar att köra med rejäla normalgolvade Volvo B10M VanHool Alizée -87 och sedemera Scania K113CLB Carrus Fifty -97. De båda busstyperna var av undertecknad utrustade med mugghållare till kaffekoppen  ;)

Stressade bussägande 08:or från Söderort som nekar till att åka 676 från Söderhall, utan hellre vill följa med till Rimbo får vackert vänta på nästa 625:a!  ;)

Ersa

Citat från: Magnus_J skrivet 29 juli 2007, 16:46:42 PM
i media,
http://www.expressen.se/nyheter/1.777476/bussen-blev-ett-eldhav

Citat från: Expressen–Det här är tredje bussolyckan här på bara några år. Det är mycket tung trafik, och det är ingen vidare bra väg just här. Vägverket säger att de ska göra något åt det men inget har skett, säger Sonja Jungerhem"

Riksväg 77 mellan längränsen mot Uppsala, och E18 vid Rösa tpl är ett skämt. Den borde byggts om för många år sedan. Det kan inte vara så kul att köra UL 807 och trängas med all annan tung trafik på den vägen. 625:an går däremot på gamla E18 mot Danderyd och där slipper man all annan tung trafik. Förrutom just mellan Rösa tpl och Rimbo.

Ersa

Den ena lokaltidningen:
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=74-AV_ID=637357,00.html

Den andra, Norrtelje Tidning, har inget nämnt på sin (lilla) hemsida...

Niclas Wennerlid

Citat från: Marc skrivet 29 juli 2007, 15:53:07 PM

625:an är helt klart en favorit! 6220 som jag körde ofta var helt perfekt för ändamålet!

//Niclas