Goda nyheter ang. hösten + lite aktuellt

Startat av Martin Maltkvist, 17 mars 2009, 11:31:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Sedan länge har jag velat bli bussförare och ska inom kort göra slag i saken!
Mao är det snart dags att skicka iväg min ansökan till Liljaskolans bussförarutbildning och som andrahandsval, deras maskinförarutbildning med tillhörande önskemål om maskintyper.
Dessutom kan jag tala om för församlingen att undertecknad sedan måndag går som praktikant hos Taxi Nyberg i samband med den rådande tågersättningen Norrköping-Katrineholm och (Linköping)Norrköping-Nyköping.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

RoTe

Låter ju kanon! Det behövs fler unga bussförare!  :)

Martin Maltkvist

Citat från: RoTe skrivet 17 mars 2009, 11:44:14 AM
Låter ju kanon! Det behövs fler unga bussförare!  :)
Javisst! :D
Det fina i kråksången är att utbildningen har riksintag samt att det går bra att påbörja utbildningen i september trots 21-årsdagen den 9/10, förutsatt att jag har åldern inne innan utbildningens slut.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Patrik

Drar upp denna tråd igen, har du fått nåt svar på ansökan?

Jag blev antagen till Wadköpings bussförarutbildning med start i höst, skickade in en ansökan i sista minuten och det lönade sig.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Martin Maltkvist

Citat från: Patrik skrivet 01 juni 2009, 14:18:54 PM
Drar upp denna tråd igen, har du fått nåt svar på ansökan?

Jag blev antagen till Wadköpings bussförarutbildning med start i höst, skickade in en ansökan i sista minuten och det lönade sig.
Ännu har jag inte mottagit något svar, besked om antagning hoppas de kunna skicka ut kring månadskkiftet maj/juni så det är f.n väntans tider som gäller.

Hälsningar
/Martin

Martin Maltkvist

Det kan nu stolt meddelas att jag from hösten har plats på Liljaskolans bussförarutbildning med start 7/9 och går därmed i samma fotspår som Verspieder och Krille. :D :D
Givetvis räknar jag med att ta nattbussen dit (länstrafik sista biten) och det lutar åt Y-bussen eftersom de är framme lite senare på morgonen och uppropet är 13:00.
Sedan tidigare går jag på en CE-utbildning som betalas av AF och därefter fattas bara motorcykel så är bokstavsserien komplett.

Hälsningar
/Martin

RoTe

Härligt!! Kom ihåg att uppdatera oss om vad du får göra på skolan, blogga gärna. :)

Mattias Andersson

Det va ju skoj att ni satsar på bussförarlivet ;D

Jag är inne på mitt 8:e år nu i branschen,fast har kört spårvagn
sen ett 1 år tillbaka nu.
Dock har abstinensen tilltagit till bussen nu igen,så har blivit timanställd
på affärsområde Buss from 1 juni.
Så skall köra några pass i månaden när det passar in :)

Martin Maltkvist

Citat från: RoTe skrivet 12 juni 2009, 00:25:23 AM
Härligt!! Kom ihåg att uppdatera oss om vad du får göra på skolan, blogga gärna. :)
Nu har jag ju redan en blogg men det förhindrar inte att jag skapar ytterligare en. ;)

Hälsningar
/Martin

lil-sis

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 11 juni 2009, 15:11:12 PM

Sedan tidigare går jag på en CE-utbildning som betalas av AF och därefter fattas bara motorcykel så är bokstavsserien komplett.

Jag tror att du måste ha ditt D för att få DE per automatik från CE-kursen (om du är med på hur jag menar?)

Anyhow, grattis, det är askul att köra buss :D

Martin Maltkvist

Citat från: lil-sis skrivet 21 juni 2009, 18:43:24 PM
Jag tror att du måste ha ditt D för att få DE per automatik från CE-kursen (om du är med på hur jag menar?)

Anyhow, grattis, det är askul att köra buss :D
Visst är jag med på hur du menar.:)
Lärarna har berättat för mig att behörigheten blir BECEDE om jag har BECE och tar D.

Hälsningar
/Martin