Snyggaste skånska bussen i modern tid...

Startat av Jeppe Hagelbäck, 11 mars 2009, 20:48:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

är enligt min åsikt Lysekilsbuss nya 9700 för SkåneExpressen.
Plåtad i Hörbydepån tidigare idag.

Sundås

Det där var det snyggaste jag sett på länge! Dessutom en annorlunda vinkel. :) 10/10
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Sundås skrivet 11 mars 2009, 20:52:30 PM
Det där var det snyggaste jag sett på länge! Dessutom en annorlunda vinkel. :) 10/10

Tack!
Ibland får den gamla "24:an" komma till heders igen :)

Möllers

ojojojo den var skit snygg har den börjat köra nu då  :o :o

Jeppe Hagelbäck

Möllers

Johan B

Citat från: Mattias Möller. skrivet 11 mars 2009, 21:00:01 PM
ok har den dörrar som 1-2-0 då  ???

Ja det är det. Lysekil verkar inte köpa något annat på sina expressbussar. Dessa har även 420-motorn precis som de som levererades till Lysekilsdepån för drygt ett år sedan så nu lär det bli gå undan på det skånska slätterna ;). Ruskigt snygga är de ju också, t o m i gult.

Muk

Inte illa. Det blir full poäng även från mig för både buss och foto.  :)

yngrot

Riktigt snygg tycker även jag... ;)   ännu bättre om man lackat gult i grillen och satt Skånetrafiken där...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jan

Citat från: Johan B skrivet 11 mars 2009, 21:08:15 PM
Ja det är det. Lysekil verkar inte köpa något annat på sina expressbussar. Dessa har även 420-motorn precis som de som levererades till Lysekilsdepån för drygt ett år sedan så nu lär det bli gå undan på det skånska slätterna ;). Ruskigt snygga är de ju också, t o m i gult.

Det är krav sedan några år att bussarna ska ha dörrställningen 1
2. Swebus och Bergkvaras expressbussar efter 2005 är med 1+2
I branschen i 40 år

Peter L

Citat från: Jan skrivet 11 mars 2009, 21:25:06 PM
Det är krav sedan några år att bussarna ska ha dörrställningen 1
2. Swebus och Bergkvaras expressbussar efter 2005 är med 1+2

Men är kravet verkligen på dörrställningen som sådan eller på liftfunktionen? Antar att den dubbla bakdörren medför att liften sitter horisontellt i trappan och därmed är lätt att använda.

Jan

Citat från: Peter L skrivet 11 mars 2009, 21:40:56 PM
Men är kravet verkligen på dörrställningen som sådan eller på liftfunktionen? Antar att den dubbla bakdörren medför att liften sitter horisontellt i trappan och därmed är lätt att använda.

precis
I branschen i 40 år

Fredrik Thurfjell

Onekligen. Snygg modell i tjusigt utförande. Får väl se hur länge Volvomärket blir kvar. Verkar ju avara mer regel än undantag numera att tillverkarmärkning tas bort (iaf i Skåne och Stockholm).

Bussmicke

Ahhhhh, är man alltid i himmelriket nere i Skåne?
Mumma!
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Den där var ju faktiskt riktigt riktigt snygg!
Bra att man behållt "grillen" svart. Det bryter av fint mot det gula. :)

Skoj också att få se bilder hemifrån. Hörbybilder är man ju inte direkt bortskämd med (men det kan jag ju bara skylla mig själv på  :-X).

Citat från: Bussmicke skrivet 11 mars 2009, 23:15:17 PM
Ahhhhh, är man alltid i himmelriket nere i Skåne?
Mumma!

Du tycker inte Skåne är något vidare va? ;)

Citat från: Fredrik Thurfjell skrivet 11 mars 2009, 23:11:56 PM
Onekligen. Snygg modell i tjusigt utförande. Får väl se hur länge Volvomärket blir kvar. Verkar ju avara mer regel än undantag numera att tillverkarmärkning tas bort (iaf i Skåne och Stockholm).

Stockholm ja, men är det verkligen särskilt vanligt här nere? Jag är väl ouppmärksam men tycker mig att tillverkarnamnet är rätt vanligt att det finns kvar.
Hoppas ju att de inte tar bort det i alla fall. Det ser för dumt ut, är rätt meningslöst också känns det lite respektlöst mot tillverkaren.