Huvudmeny

Swebus 6175

Startat av Niclas Rosenius, 09 mars 2009, 08:37:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Lite smutsig men den dög i alla fall när man fick den utbackad. Tackar, JoSe för hjälpen på depån.

En snabbt titt inne i bussen.

//Niclas

Jocke Selling

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 09 mars 2009, 08:37:23 AM
    Lite smutsig men den dög i alla fall när man fick den utbackad. Tackar, JoSe för hjälpen på depån.

//Niclas

Det var så lite så. Fina bilder du fick till  :)

Bussen är nu omstripad med UL-dekaler, och rullar på forsmarkslinjerna tillsammas med 6176.

//Jocke

Niclas Rosenius

Citat från: JoSe skrivet 09 mars 2009, 21:05:07 PM
Det var så lite så. Fina bilder du fick till  :)

Bussen är nu omstripad med UL-dekaler, och rullar på forsmarkslinjerna tillsammas med 6176.

//Jocke

Tackar för det.

Det blir trevligt att jaga den med UL-dekaler på också  ;)

//Niclas

yngrot

Du kanske kan jaga bilder på förarplatsen oxå??  alltid kul att se hur det er ut framme hos "navigatören"... ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mikael T Nilsson

Tack för dessa bilder i olika vinklar! Här är en bild på bussen från Kalmartiden.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Rosenius

Citat från: Norrortsmicke skrivet 10 mars 2009, 12:12:27 PM

Tack för dessa bilder i olika vinklar! Här är en bild på bussen från Kalmartiden.

Härligt. Mycket stort tack för den bilden. Ser snyggare ut med navkapslarna på.

//Niclas

Jacob

Men de ska vara gula ;D

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Sundås

Citat från: Jajje skrivet 10 mars 2009, 21:33:08 PM
Men de ska vara gula ;D

//Jajje

Navkapslarna? Nej, vita/grå är alltid att föredra om det är gula bussar enligt mig. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niklas Bygdestam

Citat från: Sundås skrivet 10 mars 2009, 21:35:09 PM
Navkapslarna? Nej, vita/grå är alltid att föredra om det är gula bussar enligt mig. ;)

Jag tycker att det brukar se snyggast ut med navkapslar i samma färg som själva bussen. Men vita eller grå är neutrala färger som kan passa de flesta bussar utan att störa. Det skulle vara värre med t ex blå navkapslar på en gul buss
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Sundås

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 10 mars 2009, 21:52:38 PM
Jag tycker att det brukar se snyggast ut med navkapslar i samma färg som själva bussen. Men vita eller grå är neutrala färger som kan passa de flesta bussar utan att störa. Det skulle vara värre med t ex blå navkapslar på en gul buss

I vilket fall är navkapslar överhuvudtaget att föredra! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Buss-Anders

En av mina favoritbussar verkligen, en landsvägskryssare av stora mått!
Underbar att köra! ;D

Hyrde den 080819 och drog iväg till Helsinborg  med 40 kompisar och fick se Kalmar förlora med 5-0 tyvärr. Resan var mycket bekväm men återresan var så tyst så tyst! :-X
Tack och lov så fick jag anordna en segerresa  tii Halmstad dryga året efter då Kalmar tog guldet men tyvärr inte med denna buss som då var avställd.

mvh
Buss-Anders

Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 mars 2009, 20:58:24 PM
   Härligt. Mycket stort tack för den bilden. Ser snyggare ut med navkapslarna på.

//Niclas

Varsågod  :) Ja, navkapslarna gör sig bra på bussen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.