Reparation av GUB 380 del 14

Startat av Niclas Rosenius, 16 februari 2009, 15:52:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius


   Då nu hade man nästan blivit klar med allt arbete. Förtillfället på går limning av skärmkanter och rutor samt dom sista monteringarna med sidomarkeringsljus. Sedan är det dags för att plocka i motor och växellåda.

   Bilderna är tagna idag.

   

 

 

 

   //Niclas

   

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Nupski


Niklas Bygdestam

Den börjar bli riktigt fin. De som reparerat bussen har verkligen varit duktiga :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Svoca

Strålande !  Fattas bara "lite drivlina" !  :)

Stefan P

Hej

Har man kommit vem man skicka räkning till eller får försäkringsbolaget stå för hela kostnaden?

mvh Stefan P

76

Försäkringsbolaget betalar. Vem som orsakade skadan är ännu okänt.

truckdriver

Någon med humor på verkstaden. Haha.

Niclas Rosenius

Citat från: truckdriver skrivet 16 februari 2009, 20:03:28 PM
Någon med humor på verkstaden. Haha.

    Japp, the number of the beast  ;)

    //Niclas

Svemicke

Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Niclas Rosenius

Citat från: Svemicke skrivet 17 februari 2009, 00:30:47 AM
Är denna 12 meter lång?

   Japp, plus minus nån centimeter.

   //Niclas

Svemicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 17 februari 2009, 00:34:24 AM
   Japp, plus minus nån centimeter.

   //Niclas
Såg det nu. Trodde först att det var en vanlig servicebuss, varför jag hade en liten förklaring till busstölden, men dessa bilderna satte allt i nytt perspektiv.

Varför gör Sv Neoplan likadana bussar både som Neoplan och MAN? Jag trodde att Neoplan var mindre bussar och MAN större. Eller Neoplan och MAN är inte samma sak?

Fast det är klart; Både Neoplan och MAN bygger ju turistbussar.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Björn Ax

Citat från: Svemicke skrivet 17 februari 2009, 00:43:11 AM
Såg det nu. Trodde först att det var en vanlig servicebuss, varför jag hade en liten förklaring till busstölden, men dessa bilderna satte allt i nytt perspektiv.

Varför gör Sv Neoplan likadana bussar både som Neoplan och MAN? Jag trodde att Neoplan var mindre bussar och MAN större. Eller Neoplan och MAN är inte samma sak?

Fast det är klart; Både Neoplan och MAN bygger ju turistbussar.

MAN har väl köpt upp neoplan och nu bygger väl neoplan endast turistbussar och MAN bygger både turist och stadsbussar?

Dessa bussar är ju 7-8 år gamla.

Svemicke

Citat från: Björn Ax skrivet 17 februari 2009, 01:44:19 AM
MAN har väl köpt upp neoplan och nu bygger väl neoplan endast turistbussar och MAN bygger både turist och stadsbussar?

Dessa bussar är ju 7-8 år gamla.
A-ha! De var konkurrenter förr. Det förklarar saken.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -