Huvudmeny

Mina hundar igen

Startat av Cyklisten, 12 februari 2009, 21:50:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Den bästa bilden som togs under vår Örtoftavistelse igår. Örtofta slott i bakgrunden, där finns just nu en veterinärklinik.

jocke

Alltid trevlig med djur.

Här är ett på min vovve, taget idag

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Simon Bertilsson

Skoj! Jag hakar på min familjs hund Tilda. :)

Staffan Sävenfjord

Eftersom jag inte har egen hund men min far har två så visar jag väl en bild på de senare: beaglarna Pajo och August. Snart 4 respektive 14 år.

Clabbe

Som "gammal bonne" så tycker jag om (de flesta) djur, ett fint initiativ att starta denna tråd. Skriv gärna vilken ras/er som hunden har.

Ersa

Några repriser på Sendy född i nov 1996, samt Disa född mars 2008:

"Sniff sniff. Luktar OmniCity-låggolv lång väg!"

Ronni Bjørn Svensson

Hej
Her er snart 4 år Beagle

Den hedder Drude
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Cyklisten

En blandras på ungefär 6 år och en tax på 1,5 år är våra hundar.
MVH Marta (Janek's fru men jag är inte en medlem här)

jocke

Jag ska väl rapportera med då.

Tiken är 5½ månad och är en Golden Retriever.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Simon Bertilsson

Tilda är en dvärgschnauzer. :)

yngrot

Vi har en Berner sennen Amanda snart 7 år och en liten blandrasvalp ca 3 månader Nelly   labrador springer spaniel  golden och en skvätt schäfer... men hon är himmla go ändå.. :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mattias Andersson

Vilka sötingar ni har :)

Det står högt på min önskelista och kunna ha en egen vovve,men tyvärr sätter mina arbetstider stopp :'(

Det får la bli när man skaffat sig en sambo istället :)

Cyklisten

OK, ser att min fru har svarat mha. mitt konto ;) Det är hon som brukar "motivera" mig till de flesta utflykter med vovvar, som sker med kollektivtrafik. Lite besvärligt, men brukar fungera.  Trodde inte att så många bussnackare har hundar, dessa intressen (teknik/fordon och djur/natur) känns så mycket isär på något sätt  ;)

yngrot

En annan lustighet hos oss i Västtrafik som iaf inte jag visste om förrän nyligen är att det får vara max en hund per fordon 2 st, om det är samma hundförare. HUr många som kör har en aning om detta tro??  Och hur poppis blir man om man säger till en som står utmed vägen tyvärr får du inte åka med.  Lika knäppt som detta att tätortsladdning INTE gäller som delbetalning när man åker över taxegränsen... inte heller poppis när man säger det...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rufus

Här kommer en bild på min änglahund Rufus.
Han var en riktig gatukorsning som kom från Kreta.
Vi fick 8 underbara år tillsammans.

PS. Vad sitter han i för buss  ;) ?