Arlanda

Startat av Janne Rickman, 06 februari 2009, 19:55:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Arlanda i mitten av 90-talet.
SL 6741, SL 6907 och Uppsalabuss 360. Ingen av bussarna finns kvar på svensk jord.

/Janne

Mikael T Nilsson

Trevlig bild! Jag minns att UL 802 trafikerades av Uppsalabuss/Gamla Upsalabuss innan Swebus blev trafikutövare. Även Knivstabuss trafikerade 802:an, men minns inte om bolaget trafikerade linjen parallellt med UB/GUB.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jocke Selling

Citat från: Norrortsmicke skrivet 07 februari 2009, 17:35:10 PM
Trevlig bild! Jag minns att UL 802 trafikerades av Uppsalabuss/Gamla Upsalabuss innan Swebus blev trafikutövare. Även Knivstabuss trafikerade 802:an, men minns inte om bolaget trafikerade linjen parallellt med UB/GUB.

Jodå först delade Knivstabuss och GUB på linjen. I mitten av 90-talet fick swebus fyra eller fem turer mitt på dagen då tidtabellen tätades ihop till 30 minuter, och GUB inte ville ta dessa till avtalad ersättning.
1999 vann Swebus anbudet på de turer på 802 som GUB trafikerat, en ny och spännande omloppsvariant infördes med körning 802-803-804 som i en liten ring.

Mikael T Nilsson

Citat från: JoSe skrivet 09 februari 2009, 19:11:55 PM
Jodå först delade Knivstabuss och GUB på linjen. I mitten av 90-talet fick swebus fyra eller fem turer mitt på dagen då tidtabellen tätades ihop till 30 minuter, och GUB inte ville ta dessa till avtalad ersättning.
1999 vann Swebus anbudet på de turer på 802 som GUB trafikerat, en ny och spännande omloppsvariant infördes med körning 802-803-804 som i en liten ring.

Tack för dessa kompletterande uppgifter.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Muk

Citat från: JoSe skrivet 09 februari 2009, 19:11:55 PM

Jag minns när alla tre körde. Man kunde se i tidtabellen vilket bolag som körde och kunde anpassa åkandet efter det.  :D