K Setra S6 1964

Startat av Lars Ödlund, 01 februari 2009, 02:14:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Vet inte om jag visat dessa bilder förut?

Inte varje dag man ser en sådan gammal en.





Dålig kvalité, visst men bilderna är tagna på kvällen i gatlyktornas sken.
Bussen (som är lastbilsreggad husbuss) har reg nr GES710 och är en -64 Setra S6

Peter Öden

Hej !

Av bokstavskombinationen på reg.skylten torde den komma från Östergötland !

Mvh Peter Ö

Svempa


Pickos

Jo, den är visad tidigare. Dock är det länge sen. Bussen stod parkerad vid Gotlandsterminalen i Oskarshamn en tid och där är väl bilderna tagna?
1:a Korinthierbrevet 10:15

bilomnibussen

Hej! Denna buss kan väl aldrig ha varit svensksåld från början?? Fanns det en ännu mindre modell? År 1965 var jag och en kompis med släktingar på bilsemester i bl a Tyskland och där kryllade det av sådana där små Setror med tvärribbad oval grill.
Mvh Jan G

Greger Larsson

Visst är den svensksåld. Var ursprungligen direktionsbuss hos ASEA i Västerås. Reg nr U640. Vore ytterst intressant med en bild från den tiden.

/GL

Viking

Citat från: Peter Öden skrivet 01 februari 2009, 08:33:21 AM
Hej !

Av bokstavskombinationen på reg.skylten torde den komma från Östergötland !

Mvh Peter Ö

Hej!

Kan man fortfarande utläsa det, eller är det mer av slumpen att den och den serien användes då och då till bilhandlare den och den?

undrar
//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Viking


Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Ola Almquist

Skulle inte Cartes i Vetlanda bevara några gamla Setra-bussar? Hur gick det med det?

M.v.h.
Ola

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ola Almquist skrivet 03 februari 2009, 23:22:44 PM
Skulle inte Cartes i Vetlanda bevara några gamla Setra-bussar? Hur gick det med det?

M.v.h.
Ola

Cartes i Vetlanda såldes 1999 till Evobus Sverige och därmed gick väl det projektet i stå.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)