Busslink 6602 [1 SL-bild]

Startat av M224, 22 juli 2007, 21:33:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LinusA

Men då gäller det ju att det inte blir något vagnbyte under dagen...vilket tyvärr är ganska vanligt för oss :-(

BadTab

Citat från: Fredde_J skrivet 24 juli 2007, 10:43:19 AM
Mja.. Tycker dock det vi har är ett bra system. Man slår fram på en dator vilka vagnar man ska ha under dagen etc. Då vet man det innan man lämnar garaget. Inga missar utan man dyker på rätt vagn när man ser den anlända.

/Fredde

Det funkar säkerligen skitbra, tills verkstadspersonalen får en felrapport och vet att vagnen ska vara hemma, Tx har ställt av den, Men föraren har kollat förarspecen på morgonen och vet inte om felrapporten, så vagnen åker ut ändå och måste bytas in på linjen... Onödigt extrajobb som drabbat mig både en och två gånger... ;)

Fredde

Ofta, iaf. för mig och andra här ute, så hinner vi in en liten stund till garaget innan man ska på nästa avlösning. Då hinner man kolla upp ändringar i burken etc. Kanske har vi inte lika intensiv trafik i denna del av SL-land som i andra områden eller andra delar av riket...
Skulle dock "fel" buss ha gått ut så har verkstaden säkert annat att ta itu att arbeta med.  ;)
Vet att jag idag iaf. får ha samma buss hela em och kvällen, inte illa. Slippa byta och grejja...  8)

/Fredde

BadTab

Citat från: Fredde_J skrivet 24 juli 2007, 11:51:38 AM
Skulle dock "fel" buss ha gått ut så har verkstaden säkert annat att ta itu att arbeta med.  ;)

/Fredde
Ofta så kan ju bussen vara avställd pga att den är direkt trafikfarlig, en glödlampa som är trasig kan man ju leva med, men tex ett framdäck som är så pass trottoarskrapat så att corden tittar fram ska man inte åka en meter på allmän väg med! Sen kan det ju vara så att bussen är avställd för service, och då går en meck och sparkar mutter, för den bussen som är hembeställd är ute och går för att chauffören inte kan dubbelkolla med tx innan eftermiddagspasset/motsv.

Oj, nu lär jag sur och grinig, men tänkte att det kan va nyttigt med verkstadspersonalens synvinkel också :)