Kommentarer till Linjenummertråden

Startat av tobbe_uppsala, 26 januari 2009, 21:12:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 31 januari 2009, 15:29:17 PM
Jag skrev just att vi inte vill ha en sådan tråd. Men väl att det är tillåtet att visa bussarna i enskilda trådar.

ursäkta här ser vi exempel på en särbehandling på visst vis en tillåts att ha en tråd med helt egna regler där han dikterar dem själv.

en annan startar en tråd för dem som inte hann med i den första tråden men en sådan tråd får ej förekomma? vart är logiken?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Svemicke skrivet 31 januari 2009, 15:33:12 PM
Det kan väl vara trevligt med en tråd där fler ges chans att publicera sina bilder? Tråden ligger väl inte direkt ivägen?

Kanske någon har bilder som de ändå vill delge oss men som inte hinner för att det sveps på med 20 bilder i stöten?

Nä, men det blir säkert någon som vill sätta upp regler för den tråden också. Och det mäktar vi bara inte med.
Alltså: publicera gärna bilder som "blivit över" på samma sätt som vi alltid har gjort när vi visar bussbilder i ett inlägg. Så slipper någon förfasa sig över själva tråden i alla fall.
Nu tycker jag vi sansar den här debatten lite grann.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Svemicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 31 januari 2009, 15:35:44 PM
Nä, men det blir säkert någon som vill sätta upp regler för den tråden också. Och det mäktar vi bara inte med.
Alltså: publicera gärna bilder som "blivit över" på samma sätt som vi alltid har gjort när vi visar bussbilder i ett inlägg. Så slipper någon förfasa sig över själva tråden i alla fall.
Nu tycker jag vi sansar den här debatten lite grann.
Jo, det kan jag hålla med om, men jag håller med i "robbes" kritik. Fast jag såg nu att Patrik själv hade startat tråden och han bör ju då ha följt sina egna riktlinjer.

Dock är jag nyfiken på att se bilder från andra som inte hann med.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Staffan Sävenfjord

Citat från: robbes skrivet 31 januari 2009, 15:34:55 PM
ursäkta här ser vi exempel på en särbehandling på visst vis en tillåts att ha en tråd med helt egna regler där han dikterar dem själv.

en annan startar en tråd för dem som inte hann med i den första tråden men en sådan tråd får ej förekomma? vart är logiken?

Det räcker med en jättetråd, vi behöver inte två. Det finns en viss logik i att man vill ha en buss i linjenummerordning i en samlad tråd. Men det finns ingen logik i att man skall ha en jättetråd för bilder som mer eller mindre slumpvis hamnar där.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

robbes

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 31 januari 2009, 15:42:50 PM
Det räcker med en jättetråd, vi behöver inte två. Det finns en viss logik i att man vill ha en buss i linjenummerordning i en samlad tråd. Men det finns ingen logik i att man skall ha en jättetråd för bilder som mer eller mindre slumpvis hamnar där.


men med tanke på att en trådskapare tydligen får sätta sina egna villkor och en vill ha bilde rpå bussar som ej fick plats i en annan tråd så borde den ju få det rent logist borde det ju vara bättre med en flera lösa trådar men men som jag sagt innan bussnack har spårat ur mer o mer med kvastningar inskräkande av vad folk får tycka eller tänka samt att medlemmar skall särbehandlas ju mer de levererar

Ulf Rådeström

Citat från: Svemicke skrivet 31 januari 2009, 15:37:53 PM
Jo, det kan jag hålla med om, men jag håller med i "robbes" kritik. Fast jag såg nu att Patrik själv hade startat tråden och han bör ju då ha följt sina egna riktlinjer.

Dock är jag nyfiken på att se bilder från andra som inte hann med.

VA?? Kritik??

Ärlig talat...jag är trött på robbes alla inlägg i den här tråden. Han är ju här bara för att ställa till bråk skulle man kunna tro.
Han anklagar alla fotografer och trådskapare här för än det ena, än det andra att regler skulle ställas för att utesluta vissa, eller för att bara utvalda skulle få vara med, eller för att de som bor nån viss stans inte skulle ha existensberättigande.

Mer skit har jag väl sällan sett. Konstigt att ni andra inte reagerar och säger ifrån på sån skit och smutskastning på oss alla andra här.

Vad gör han själv så himla bra och perfekt så att han kan skriva sån skit om oss?

Robbes själv har ju inte laddat upp en enda bild i tråden, och verkar lägga mer krut på att ställa till bråk än att försöka leta upp någon bild med ett nummer han kan lägga ut.

Nu räcker det - tycker åtminstone jag!!!

bjalle


Muk

Jag håller med Ulf. Det är väldigt mycket snack och ingen som helst verkstad.

Svemicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 31 januari 2009, 15:46:18 PM
VA?? Kritik??

Ärlig talat...jag är trött på robbes alla inlägg i den här tråden. Han är ju här bara för att ställa till bråk skulle man kunna tro.
Han anklagar alla fotografer och trådskapare här för än det ena, än det andra att regler skulle ställas för att utesluta vissa, eller för att bara utvalda skulle få vara med, eller för att de som bor nån viss stans inte skulle ha existensberättigande.

Mer skit har jag väl sällan sett. Konstigt att ni andra inte reagerar och säger ifrån på sån skit och smutskastning på oss alla andra här.

Vad gör han själv så himla bra och perfekt så att han kan skriva sån skit om oss?

Robbes själv har ju inte laddat upp en enda bild i tråden, och verkar lägga mer krut på att ställa till bråk än att försöka leta upp någon bild med ett nummer han kan lägga ut.

Nu räcker det - tycker åtminstone jag!!!
Jag tycker i alla fall linjenummertråden är kul och jag har sagt vad det är jag håller med "robbes" om och jag förnekar ingen dess existens.

Jag satt först och tänkte publicera min bild på 34, sedan var det 46 och så ville Cobra_81 lägga ut en bild på 155 som han inte hann med, men den 34 jag fick se var trevlig. En dubeldäckare i linjetrafik.

"robbes" övriga åsikter om er andra får stå för honom. De tar jag inte ställning till.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Fredrik Gelin

Kan herrarna fortsättningsvis slänga skit på varandra i PM så vi andra slipper läsa det?
Jag kan hålla med Robbes om att det hade varit trevligt om tråden hade som målsättning att publicera en bild per fotograf och inlägg, men jag tycker inte att någon särbehandlas för att han/hon lägger ut många bilder på forumet i övrigt.
//Fredrik

Svemicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 31 januari 2009, 16:11:31 PM
Kan herrarna fortsättningsvis slänga skit på varandra i PM så vi andra slipper läsa det?
Jag kan hålla med Robbes om att det hade varit trevligt om tråden hade som målsättning att publicera en bild per fotograf och inlägg, men jag tycker inte att någon särbehandlas för att han/hon lägger ut många bilder på forumet i övrigt.
//Fredrik
Jag skriver under på det!

Jag kritiserade ej heller Patrik för att han lade ut många bilder. Han har många fina och bra bilder, men jag tyckte bara att han kunde avvakta lite så att fler hade fått chansen. Typ en dag eller så. Har det inte hänt något på en dag så kunde han ju svept på.

Men det är bara ett förslag.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Erol

Någon som vet om 188 finns som linje?

Staffan Sävenfjord

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Erol


Patrik

Jag har inte hittat någon i nåt län än men jag vet inte om linjen har funnits förut för då kanske någon har en gammal bild.