Har f-n kan man köra in i en busskur?

Startat av Bjarne-W, 25 januari 2009, 15:01:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bjarne-W skrivet 26 januari 2009, 17:20:42 PM

Om det vore någon "stake" i de som bestämmer här skulle det skapas en "avdelning" som heter "Så här skapar vi tillsammans en bättre kollektivtrafik" där den samlade kunskap som finns här skulle kunna uträtta någoting - vettigt för en gång skull. Inget ont om lekstugor som denna site - men det borde finnas plats för lite seriös verksamhet - OCKSÅ![/i]

Men snälla Bjarne! Svenska Omnibusföreningen är en förening med syftet <i>att främja intresset för bussar och busstrafik, att bevara och iordningställa musealt intressanta bussar samt att utge publikationer om bussar och busstrafik</i>
Syftet med Bussnack är alltså i enlighet med detta: att skapa en plats där vi under gemytliga former kan diskutera just bussar och busstrafik. Skämt och ironi är inte förbjudet, men man måste vara beredd på att det kan tas som allvar.
Att verka för en bättre kollektivtrafik finns det andra organisationer som har som uppgift att göra. T ex BR, Tågoperatörerna, Resenärsforum och vad det nu kan vara. Dessa har också en helt annan ekonomi för att utföra detta uppdrag. Därmed inte sagt att de gör det bra.

Bjarne-W

Men bästa Staffan - du som vanligtvis är en klok karl - varför komma dragande med BR och Resenärsforum? Vad har de snöpta organisationerna att komma med i kunskap vad gäller buss- och kollektivtrafik som som kan överglänsa den samlade kunskap som finns på den här platsen? Blott intet!

Om nu Svenska Omnibusföreningen har sina "stadgar" så må det vara en sak, men jag inte förstå att det på något sätt kan förhindra att man som förening, eller privatperson, vill medverka i "debatten" och utvecklingen av den svenska buss- och kollektivtrafiken. Till exempel genom en ny "avdelning" där den här samlade kunskapen kan bli en röst som hörs. Som kan påverka - t ex genom att ge mig tips som kan leda till artiklar - som kan påverka ännu mer - eftersom vi kan ställa "besvärliga" frågor till "rätt" personer.
Igen - "om du tror att du är för liten för att kunna påverka har du aldrig gått till sängs med en mygga i sovrummet"

Kan det vara så att bara för att man är bussförare "behöver" man inte vara med - är befriad från, eller saknar lusten - att påverka sin situation?
Att göra det här kostar inte en krona mer än nu.

Därmed bästa läsare ber jag att något hurtig moderator hjälper mig att försvinna för gott från den här platsen. Jag har blivit för gammal för att leka.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bjarne-W skrivet 26 januari 2009, 18:49:08 PM
Men bästa Staffan - du som vanligtvis är en klok karl - varför komma dragande med BR och Resenärsforum? Vad har de snöpta organisationerna att komma med i kunskap vad gäller buss- och kollektivtrafik som som kan överglänsa den samlade kunskap som finns på den här platsen? Blott intet!

Det är ju inget som hindrar att de här kunskaperna kommer fram i de redan befintliga tavlorna här i Bussnack. Men att skapa en egen avdelning för att förbättra kollektivtrafiken, det ligger långt från det som medlemmarna betalar sin medlemsavgift till SvOf för att göra.

Ulf Rådeström

Citat från: Bjarne-W skrivet 26 januari 2009, 18:49:08 PM

Därmed bästa läsare ber jag att något hurtig moderator hjälper mig att försvinna för gott från den här platsen. Jag har blivit för gammal för att leka.

Att delta på det här forumet står ju var och en fritt.

Ironi och skoj är inte förbjudet - men när man inte riktigt vet var spärren eller gränsen går, och man sedan heller inte inser att man nog trampat i klaveret lite utan hutar åt personer här och moderatorer och beskriver dom som mer eller mindre dumma i huvudet - tja...då finns det väl bara en sak kvar antar jag?

försvinna härifrån?