Arrivas Bussar i Stockholm - Klagomuren har fritt fram

Startat av Ulf Rådeström, 15 januari 2009, 14:00:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 01 mars 2009, 14:39:05 PM
Må hända men jag ref. bara till vad som stod där.

Om det var mig du svarade så trodde jag att du ville ha ett svar på din fråga. Det var därför jag skrev ett sådant. Var det en felbedömning ber jag om ursäkt.  :'(
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Fredrik Klint

BOO598 är ett reg-nr som cirkulerat tidigare, det är en B10BLE 6x2. Eftersom bara ett reg-nr saknas på denna vagntyp, så BÖR detta vara 7113.

Patrik

Arriva börjar bra, min buss (Arriva 7145) kom försenad, halvfull, utan skyltning, utan ersättande lapp, utan Access-maskin, utan Buss-PC och utan stoppskylt i taket  :)

Sen stod fd. Swebus 3877 parkerad på Ekebovägen med varningsblinkers på där den stått i minst 3 timmar just nu.

Förarna verkar inte ha någon brådska att lämna Väsby station eftersom alla bussar utom en stod kvar på parkeringen runt kl 11:38 när det var avgång för de flesta linjerna.

Men nu kan det bara bli bättre, stolarna i 7145 var iaf sköna!

Tommy E

Citat från: Patrik skrivet 02 mars 2009, 12:13:03 PM
Arriva börjar bra, min buss (Arriva 7145) kom försenad, halvfull, utan skyltning, utan ersättande lapp, utan Access-maskin, utan Buss-PC och utan stoppskylt i taket  :)

Du hade tur du, min buss kom inte ens :-\
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 02 mars 2009, 11:42:42 AM
Se senaste uppdateringen med en färdig lista inklusive placeringar på bussarna.

//Uffe

Tackar Uffe och alla andra som bidragit till att vi nu fått en sammanfattning av leveranserna till Märsta och Ekerö.
Eftersom listan nu är komplett tar jag bort häftstiftet från tråden och den får alltså plats efter när senaste inlägg har skrivits.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Patrik

Finns det någon från Märsta här?

En bekant åkte linje 565 imorse och klagade över färden då det var en stadsbuss med krängande led som färdades på E4an.
Passagerarna fick säga till föraren att sakta ner eftersom det krängde så mycket.

Av listan över bussar att döma så var det kanske en Omnicity-led från Jönköping och alltså ingen av de nya Omnilink-bussarna.

Bussmicke

Var det inte en till scania-led samt en Volvo-led som skulle flyttas hit från Skåne?
Blev det inte fler än 2 ledbussar från Jönköping, var väl fler från början.

Visst, den listan var väl preliminär vilket vi verkar se facit på nu. Har man hämtat upp fler från Köpenhamn än tänkt från början?

vore kul om någon visste.

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 15 januari 2009, 14:00:33 PM

Scania OmniCity-led
7163M SCH308 ex Jönköping

Kan det vara så att denna heter SCH208 för då skulle det kunna vara 6701, någon SCH308 finns ej i Databasen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Jag har nu Uppdaterat SL Buss-Nytt, saknas gör uppgifter om Söderhallens MAN vilket kommer senare.
Finner ni annat att komplettera är ni välkomna att meddela.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 03 mars 2009, 00:39:49 AM


Kan det vara så att denna heter SCH208 för då skulle det kunna vara 6701, någon SCH308 finns ej i Databasen.

Ja det är fd 6701 och 6702 som är flyttade norrut.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Sandra

Citat från: Patrik skrivet 02 mars 2009, 20:22:00 PM
Finns det någon från Märsta här?

En bekant åkte linje 565 imorse och klagade över färden då det var en stadsbuss med krängande led som färdades på E4an.
Passagerarna fick säga till föraren att sakta ner eftersom det krängde så mycket.

Av listan över bussar att döma så var det kanske en Omnicity-led från Jönköping och alltså ingen av de nya Omnilink-bussarna.

Japp, här har du en Märstakollega :-) (Just nu tyvärr sjukskriven sen en månad tillbaka dock, men hoppas va tillbaka snart igen)
Har en hel del kontakt med jobbet ändå o har hört om kaoset - inte klokt!
Har oxå hört att 565 gick med en av våra gamla Scania-led som Arriva tagit över från Swebus (vilken kan jag inte svara på), men då kan man ju verkligen förstå kritiken! Dom vagnarna får ju heller egentligen inte köras i innerstan...

Patrik

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 03 mars 2009, 09:23:30 AM
Men det var då värst vad du verkar föra krig mot Arriva här. Ta det med deras trafikledning istället för o hålla på o gnälla av dig här tack!

Ursäkta mig men det var inte jag som klagade, utan en bekant.
Sen tycker jag du kan låta bli att kommentera ibland.

Walter

3845
3846
5360
5508
5509

är samtliga överförda till Arriva 090301. Köpte man fler eller är det någon av de i den tidigare preliminära listan som inte togs över?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

markuz85

Självklart blir det ju lite förvirrat i början, när man bytt system och bussar och då kan det hända att man kör ledbussar i Väsby, vilket någon tyckte var "mycket humoristiskt". Tror dock det var i en annan tråd.
Huvudsaken är väl att bussen kommer, eller det kanske inte räcker för vissa?
Verkstaden går för högtryck och jag måste säga att TX gör ett kanonjobb också trots förutsättningarna.

Folk sliter kopiöst för att få ihop det här. Hoppas ni förstår.

ps. OmniCity-ledvagnarna är inte i trafik ännu. Dom håller på att få nya dest-skyltar.

virtual1

Citat från: markuz85 skrivet 03 mars 2009, 17:51:56 PM
ps. OmniCity-ledvagnarna är inte i trafik ännu. Dom håller på att få nya dest-skyltar.

Synd på sitt sätt :-) - gillade rullbanden... - fast oavsett kanske det hade vart bra att ha korrekta destinationsskyltar ;-)

Sandra

Citat från: markuz85 skrivet 03 mars 2009, 17:51:56 PM
Självklart blir det ju lite förvirrat i början, när man bytt system och bussar och då kan det hända att man kör ledbussar i Väsby, vilket någon tyckte var "mycket humoristiskt". Tror dock det var i en annan tråd.
Huvudsaken är väl att bussen kommer, eller det kanske inte räcker för vissa?
Verkstaden går för högtryck och jag måste säga att TX gör ett kanonjobb också trots förutsättningarna.

Folk sliter kopiöst för att få ihop det här. Hoppas ni förstår.


Jag kanske va otydlig i tidigare inlägg, om det var det du syftade på (ledsen isåfall). När jag körde 566 o 568 med ledvagn var det på Swebustiden, och berodde som sagt på omloppen som plötsligt hade en enstaka tur i Väsby, inte pga. skiftet eller Arriva.
Det jag tyckte va roligt med det va att jag körde just linje 566, som måste va en av SLs 'minsta' linjer, och inte själva fenomenet 'en ledvagn i Väsby'.