Patriks bussår 2008... (Bilder)

Startat av Patrik, 02 januari 2009, 14:07:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag tänkte också visa lite vad som hänt i min värld under förra året för tro det eller ej så hade jag fotat bussar varje månad.

Januari
I slutet av januari flög jag upp till Östersund där Christian Ljunggren visade mig runt lite.

Februari
Under februari gjorde jag två längre resor och den första gick till Norrbotten för då var jag och besökte Jokkmokks marknad, den andra resan gjorde jag under lovet och den bar av till Västerbotten.

Mars
I mars gjorde jag först ett besök i Göteborg med Bussmicke då vi åkte panoramatåget, efter det var det bandyfinal i Uppsala.

April
I april promenerade jag längs SL busslinje 434 från Slussen till Överby för att fota alla hållplatserna, synliga märken från den promenaden finns fortfarande kvar på fötterna.
Jag tog även båten över till Åland och Mariehamn, sen spenderade jag två dagar på Gotland och därefter var det innebandyfinal i Globen.

Maj
Maj var den månaden jag sa tack och adjö till bussfotandet, även om intresset fanns kvar så skulle jag sluta fota bussar och jag lyckades ganska bra att undvika det men för att vara snäll så fotade jag ett par bussar iaf.
Den här resan till Östergötland och Småland blev den sista söderut.

Juni
Nu var det slut med bussarna och jag åkte iväg till en favoritby i Bergslagen för att fota lite UE och gruvor. Det var också den här månaden jag tog studenten och det var dags för arbetslivet.

Söne Trafik 515 i Mossgruvan 3/6 2008

Juli
Juli var en arbetsmånad då jag arbetade och arbetade men jag fyllde även 20år och tvättade då bort tonåringsstämpeln.
På mitt dåvarande jobb kunde man flexa och det var det jag gjorde för att fota den lilla orten Gråska i nordvästligaste Stockholms län.

Då passade jag även på att fota busslinje 639 som numera inte kör på den där sträckan norr om Hallstavik, jag kommer ihåg när jag fotade alla hållplatser längs den här linjen och då kunde man ta en buss hela vägen från Stockholm till Öregrund men numera krävs det hela tre bussar.
Jäkligt synd tycker jag och jag hoppas verkligen att 639 återfår sin "riktiga" sträckning.

KR Trafik 154 vid Gråska södra 16/7 2008

Augusti
I augusti hade jag en veckas semester och då ville jag ut till fjällen och uppleva naturen. Självklart måste jag åka buss när jag är där uppe men det är ju inte negativt.

September
I september hade jag ledigt från jobbet hela månaden och jag bestämde mig för att börja fota bussar igen men då bara i Norrbottens län, det kanske finns de som inte gillar att jag bara fotar där men mina anledningar är att jag älskar att vara där och att det inte finns någon annan där uppe som verkligen engagerar sig i Norrbotten.

Är man ledig så måste man självklart åka upp dit igen så sagt och gjort, jag flög upp dit och tog del av det vackra höstfärgerna.

Oktober
I oktober började jag jobba igen och eftersom jag inte hade mycket flextid då så blev det inte mycket åkande men en liten tur hann jag med.
Det fick bli en X-Trafik-stripad buss på en UL-linje i SL-land på en ny linje.

KR Trafik 108 på Uppsalavägen i Hallstavik 17/10 2008

November
I november tog jag ledigt tre dagar från jobbet för att åka upp till min favoritstad Kiruna för att leta andra jobb men det lyckades jag inte precis med, när man varit runt på företag i några timmar så blev man lite trött och då måste man självklart fota lite bussar istället.

December
I december slutade jag mitt jobb eftersom avtalet gick ut och jag hade inte stor lust att vara kvar, snart var det även dags för julafton men innan dess måste man ju ha lite semester och en mer lugnande plats än Norrbotten finns ju inte.

Så var det med det!

Muk

Trevligt trevligt! Ser fram emot genomgången av 2009. Det blir intressant att se vad du får framför linsen under året.  :)

Christian Ljunggren

Max W

Hej Patrik!
Roligt att se Dina bilder. Lycka till med jobb och "resten" under 2009"
Max Widell

Rufus

Kul att få vara med dig under 2008. Jättefina bilder du tagit.

Ulf Rådeström

Absolut intressanta bilder!
Jag gillar att du fotar i Norrbotten...många bussar man aldrig får se på bild annars...o inte i verkligheten heller för den delen :-)

Tack även för all hjälp med SBH-bilderna!

Uffe

Patrik

yngrot

Tack för alla fina bilder du visat. Hoppas du får jobb så du kan bo däruppe. Ser fram mot fler bilder...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina