Mitt gångna bussår i bilder

Startat av Oskar A, 01 januari 2009, 05:00:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Precis som några andra redan gjort redovisar jag nu det gångna året med en bild för varje månad. En del av bilderna är tidigare visade medan övriga har legat och "skräpat" fram tills nu.

I början av januari kompletterade jag samlingen med några av KR:s senaste nyförvärv.

I februari besökte Hyllinge Buss Uppsala med sin Skyliner.

I slutet av mars drog ersättningstrafiken för tunnelbanans Farstagren igång. Naturligtvis gjordes ett par fotoresor den första veckan.

I mitten av april skickade man KR 174 på omlack för att senare förpassa den norrut. Jag som tidigare saknat bild på bussen hade då min sista chans att få bild på den i originallack.

Funderade länge på vad RTS.NET innebar för något. När jag denna majdag såg bussen fick jag mitt svar.

Även i juni besöktes huvudstaden där jag passade på att fota en av de nya Omnilinkarna.

I samband med Skåneresan i juli blev det ett besök i Malmö där jag bl a plåtade stadens sightseeingbuss.

Även i augusti blev det en resa söderut. Denna gången besöktes Göteborg och jag väljer att visa en bild på en av de senaste Volvoledvagnarna.

I september fick Uppsala ett besök av Marcussons från Dorotea.

Måste ju passa på och visa en bild på en av GUB:s nya MAN-bussar som levererades under året. Under oktober sattes de sista vagnarna in i trafik.

En gråmulen dag i november fick jag tips om att Orusttrafiken gästade stan med en av sina bussar.

Nu kanske någon blev orolig för att jag missat alla nytillskott hos Swebus Uppland under året så därför föreställer decemberbilden en fd. Kalmarvagn.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Viktor