Huvudmeny

Ehns Busstrafik

Startat av Bussmicke, 14 december 2008, 23:43:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 15 december 2008, 19:36:13 PM
Är det samma Alléskolan som Länstrafiken Örebro har i sina tidtabeller (tex 701?). Isf tror jag att BM (liksom jag också i det flesta fall) går efter vad länstrafikhuvudman kallar (håll)platsen, inte vad platsen verkligen heter (även om dessa två bruka stämma ganska bra överens i det flesta fall).

Jag har i det aktuela fallet gått efter vad hållplatsen hette då jag inte visste det fanns fler skolor på platsen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

Citat från: Bussmicke skrivet 15 december 2008, 21:52:37 PM
Jag har i det aktuela fallet gått efter vad hållplatsen hette då jag inte visste det fanns fler skolor på platsen.

Var ej kritik från min sida utan bara petighet som jag skrev i första inlägget tom jag visste ej att de döpt den på så vis då sydnärkehallen hade varit mer korekt

robbes

Citat från: Lars Ödlund skrivet 15 december 2008, 21:49:35 PM
Ska vi tolka det som att Weidermans är mindre välskött?

Man har gjort olika bedömningar helt enkelt, kan Weidermans räkna hem kontrakten med den busstyp som ska användas torde även Ehns ha kunnat göra detsamma.

Skillnaden är väl att Weidermans redan har fordonstypen hemma och de använder den även i beställningskörning.

Att påstå Weidermans är minde välskött är fel som vissa försöker antyda dock ej du lars så det är ej riktat mot dig.

Staffan Sävenfjord

Citat från: robbes skrivet 15 december 2008, 21:59:14 PM

Skillnaden är väl att Weidermans redan har fordonstypen hemma och de använder den även i beställningskörning.

Att påstå Weidermans är minde välskött är fel som vissa försöker antyda dock ej du lars så det är ej riktat mot dig.

Det som gjorde att Ehns inte tyckte det var lönt att ens räkna på den här trafiken var att de ville ha bussar som de också kunde använda i beställningskörning och det ansåg de inte att man kan med lågentrébussar. Här har tydligen två bra bussbolag som Weidermans och Ehns gjort olika bedömningar.
Ehns hade naturligtvis kunnat ta till rejält så att det täckt merkostnaden för speciella lågentrébussar i länstrafiken och hoppats på att bli enda budgivare eller i varje fall ändå billigast. Men det kostar ju också en hel del att delta i en upphandling.

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 15 december 2008, 21:49:35 PM
Ska vi tolka det som att Weidermans är mindre välskött?

Man har gjort olika bedömningar helt enkelt, kan Weidermans räkna hem kontrakten med den busstyp som ska användas torde även Ehns ha kunnat göra detsamma.

Lars, du skall inte tolka det så. Det är synd bara att välskötta företag försvinner.
I branschen i 40 år