Två bussbiljetter...

Startat av Patrik, 13 december 2008, 20:59:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Kan så lite om dom pengarna Euro vad det heter ner jag var i Finland några år sen hade jag svårt att veta mycket jag hade på mig vad det kostade.
Typ första bilden där kostar det då 50kr o 90öre har jag rätt  ::)

Patrik

Möllers

Aha okey glad för vi har det inte i sverige men var nära ögat en gång vi skulle ha det med.
Kanske i framtiden vi får ha Euro med.
Kan du finska Patrik  ::) ::)

Patrik

Wetjo

Citat från: Patrik skrivet 13 december 2008, 20:59:41 PM

Det är till att ha varit i Norra Finland?
Tog du bussen från Karesuando till Haparanda?
Är det fortfarande en godsbärande tur?

Patrik

Ja, min blogg säger att jag är i Karesuando just nu.
Det går ingen buss från Karesuando till Haparanda, det går en till Kiruna och en till Pajala med byte i Muodoslompolo.

Wetjo

Citat från: Patrik skrivet 13 december 2008, 21:48:46 PM
Ja, min blogg säger att jag är i Karesuando just nu.
Det går ingen buss från Karesuando till Haparanda, det går en till Kiruna och en till Pajala med byte i Muodoslompolo.
Är det du eller bloggen som vet???  ;)
Ändringens tid... Förut var bussen söderut från Karesuando en postbuss. Övernattningen var på postkontoret i Muodoslompolo i gästrummet.  :-* Det var på "norrgång". När bussen var på väg söderut, var det matrast... Men inget bussbyte!  :o

Njut av naturen i Lappland o ha det skönt!

Patrik

Citat från: Wetjo skrivet 13 december 2008, 21:57:52 PM
Är det du eller bloggen som vet???  ;)
Ändringens tid... Förut var bussen söderut från Karesuando en postbuss. Övernattningen var på postkontoret i Muodoslompolo i gästrummet.  :-* Det var på "norrgång". När bussen var på väg söderut, var det matrast... Men inget bussbyte!  :o

Njut av naturen i Lappland o ha det skönt!

Bloggen vet, jag vet ingenting  ;)
Bussen från Karesuando till Kiruna varje vardagsmorgon är godsbuss iaf som tar med sig lite saker till Vittangi och Kiruna.

Bussen till Muodos tar bara skolbarn till Kuttainen och Sudjavaara, därefter kör den oftast tom till Muodos där den väntar på skolbussen från Pajala, föraren tar sin vanliga fikarast på ICA Nära i Muodos innan dom stänger kl 17 och sen kör båda bussarna tillbaka till Karesuando resp. Pajala utan passagerare förutom jag dårå.
Sen ankommer bussen till Karesuando ca 45 minuter före tidtabell utan att ha kört in till Kuttainen.

Ersa

Håll utkik efter två speciella VanHooler (JFZ-584 & JFZ-587) om bloggen en dag säger dig att du hamnat i Rovaniemi! ;)

Patrik

Är det Fridströms gamla eller?

Godkänns inte BXI-771? En Van Hool gods  :)

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 13 december 2008, 22:40:50 PM
Är det Fridströms gamla eller?

Godkänns inte BXI-771? En Van Hool gods  :)

Det stämmer, och visst duger godsaren också!

Krille

Citat från: Patrik skrivet 13 december 2008, 22:04:10 PM
Bloggen vet, jag vet ingenting  ;)
Bussen från Karesuando till Kiruna varje vardagsmorgon är godsbuss iaf som tar med sig lite saker till Vittangi och Kiruna.

Bussen till Muodos tar bara skolbarn till Kuttainen och Sudjavaara, därefter kör den oftast tom till Muodos där den väntar på skolbussen från Pajala, föraren tar sin vanliga fikarast på ICA Nära i Muodos innan dom stänger kl 17 och sen kör båda bussarna tillbaka till Karesuando resp. Pajala utan passagerare förutom jag dårå.
Sen ankommer bussen till Karesuando ca 45 minuter före tidtabell utan att ha kört in till Kuttainen.

45 min före?!
Att det fortfarande finns sådana tidtabeller...

/K

Patrik

Citat från: Krille skrivet 13 december 2008, 23:21:12 PM
45 min före?!
Att det fortfarande finns sådana tidtabeller...

/K

Ja, det är lite väl mycket kan man tycka.
På vägen till Muodoslompolo var vi 30 minuter före tidtabell och denna gång parkerade föraren hos sin morbror i Saivomuotka på vägen till Muodos för att inte vara för tidig dit.

bjalle

Som det kan gå till i Norrland ;D