Tappat hjul och ny stoppsignal.. [Länkar]

Startat av Lars Ödlund, 13 december 2008, 15:31:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

tappade hjul var ett tag sen man hörde om.. Sj buss i Borås hade problem ett tag med detta...Signalen var ju en bra ide får man hoppas, hpl ligger väl så föraren inte ser den eller??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Greger Larsson

Buss-signalen är ingen helt ny idé. Har funnits i bra många år lite längre norrut efter E4, vid Håknäsbacken. Fast det är ju norr om länsgränsen förstås.. Finns väl även en vid Jämtön(BD-län) om jag inte minns fel.

Åkarns Kalle

Hej

XMR 879 nånting heter Y-bussen

arberte med att sätta tillbaka däcket pågår just nu i det fd Westinsgaraget i Gnarp

Mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

robbes

En sådan signal har funnits i många år vid kvarntorp utanför kumla om bussen skall gå in eller ej

Ersa

Som Greger skrev finns en sådan signal sedan länge längs E4:an vid Håknäsbacken, mellan Nordmaling och Hörnefors. Den är dock gul och tydligt skyltad med texten "Buss-signal". Har ingen bild dock.

Patrik

Finns massor med såna bussignaler längs E4an i Norrbotten, sätt dig på linje 100 så kommer du få se ett å annat.  :)

Jag ska faktiskt använda en sån på torsdag vid Börjelslandet vsk Boden. Kan försöka ta en bild om det inte är för mörkt och om jag kommer ihåg det.

Ersa

Nej, tack. Jag håller mig hemma. Hur det ser ut efter kusten kan jag ju ändå se på din hemsida. :)

Johan B

Sådann stoppsignal fanns även på E6 vid hlpl Munkeröd (utanför Stenungsund) tills för några år sedan.