Huvudmeny

En trotjänare..

Startat av Bussmicke, 13 juli 2007, 22:28:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

..som ännu rullar.
Ren tur att den råkade komma in till station efter jag kom med tåget, när den kom tillbaka från Muskö stod den resten av eftermiddagen i Ösmogaraget.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

HEJ

Tack för underbara miljöbilder. Nu undrar jag en sak. Skulle du kunna märka alla bilder du fotar med din Lumix TEX med ett L i textradens ena hörn eller så. Okej vet man kan kolla bildernas EXIT-info men jag orkar inte spara alla bilder för att kolla själv.

Varför jag vill veta vilken kamera du använt till just denna bild är för att jag är nyfiken på kvalitet på dessa mindre kompaktkameror. Varför jag vill att du ska märka ut bilderna med TEX bokstaven L är för att fotar du med din Canon så är det standardkameran. Men din Lumix är backupen som du tar färre bilder med. Alltså är det enklast och endast köra med märkningen med den.

Hoppas jag inte önskar någon som är svårt eller jobbigt och utföra. Det är inte heller något tvång utan ett förslag från min sida.

Lycka till med bilderna önskar:

MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Tack, att märka upp på det viset blir bara jobbigt då jag har 2 Canon o 2 Lumix.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juli 2007, 22:41:58 PM
Tack, att märka upp på det viset blir bara jobbigt då jag har 2 Canon o 2 Lumix.

Okej det visste jag inte. Skulle du orka nämna det i bildinlägget då, att dessa 2 av 4 bilder är fotograferade med min Lumix. Om du kommer ihåg det vill säga när du knappar fram inläggen på tangentbordet.

Får du tid och lust någon dag får du gärna lägga ut ett bilsvep där du fotat samma eller likande motiv i liknande väder så man kan få jämföra bilderna mellan Canon symstemkamera och Lumix kompaktkamera.

PS, som jag skrev i mailen så letar jag en bra kompaktkamera åt en kompis och funderar på och köpa en digital systemkamera själv här framöver då min annaloga systemkamera dog den 26 juni i år. Vi har haft några fina år tillsammans jag och den så det blir begravning, gravöl och tårfällning framöver.

PS Ursäkta om jag spårade ur din tråd med bussbilder och började behandla ett ämne som egentligen skulle passa sig bäst i ordet är fritt.
MVH Filosofen Jona

Oskar A

Du behöver inte spara ner bilderna för att se EXIF. Istället kan du ladda hem ett program där det räcker med att högerklicka med musen för att se bildens EXIF. Tyvärr har jag ingen länk till någon sida men det finns säkert någon annan som har.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ersa

Ja titta. Samma vagn som jag fotade på 856:an, och lade upp för några dagar sedan.

Björn Forslund

Ack ja...gamla 4399 dyker emellanåt upp på 858 på morgonen när man ska till jobbet. En bra början på dagen. Sjunger väl på sista versen, tyvärr.
Snart finns det inga riktiga bussar kvar.
/Björn

Ersa