Huvudmeny

Busslink Botkyrka

Startat av Bussmicke, 18 november 2008, 00:02:19 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Camilla

Trevliga bilder. Är inte årtalet fel på bilderna 6091

Bussmicke

Hmm, tänk att man aldrig hinner ändra felen. Måste folk vara så snabba? ;) :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christian Ljunggren

He, he!
Jo, jag hann att se det jag å!

/Christian

Camilla

Citat från: Bussmicke skrivet 18 november 2008, 00:11:02 AM
Hmm, tänk att man aldrig hinner ändra felen. Måste folk vara så snabba? ;) :)
Hihi kul att man är snabb nån gång

Bussmicke

#5
japp, som straff blir det mer bilder... ;)















//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Camilla

Citat från: Bussmicke skrivet 18 november 2008, 00:19:43 AM
japp, som straff blir det mer bilder... ;)

Ser ju inte direkt det där som ett straff

Bussmicke

Se det med glimten i ögat eller hur man nu uttrycker det.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Härliga bilder! Men en petitess; 4109 tillhörde väl Hornsberg och gick på "deras" 726:a?

Bussmicke

Jo det vill jag minnas men kördes inte turen åt Botkyrka?


Fler bilder!





//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost


Jacob med C

Trevlig Micke. Ju fler bilder du visade i tråden ju trevliga blev bilderna. Synd att inte sån fina buss rullar kvar i trafik idag.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Peter Erret

Citat från: Jacob med C skrivet 18 november 2008, 02:18:47 AM
Trevlig Micke. Ju fler bilder du visade i tråden ju trevliga blev bilderna. Synd att inte sån fina buss rullar kvar i trafik idag.

Håller med, tag ett grepp till i arkivet, vi tål mer.

Robban

Mums att du hittat 4109 bland alla dina bilder Micke, jo det stämmer Karsten den tillhörde Hornsberg ett tag.
Det var ju dom omloppen som trafikerade 726:an på morgonen och 625,639,640,644 på eftermiddagen.
Från början hade vi 4086 men den stod nästan jämt på verkstaden så meckarna tröttnade efter ett tag å tvingade väl Täby att mer eller mindre byta ut den mot en annan, vi fick då låna 4105 under tiden, till slut blev det 4109 som fick vara kvar hos oss ett bra tag.
Svårt att inte bli nostalgisk när man tänker på hur trevligt det var att på varma sommarkvällar byta ut city´s trafik och istället ratta runt i Verspieders trakter, den 30 minuter långa arbetspausen som man hade i det lilla Rimbogaraget och alla Roslagsmänniskor som lugnt satt i bussen.

Mera Micke :)

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

yngrot

Efter alla dessa inlägg lär vi väl bli dränkta i bilder... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina