Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

CitatDå säger väl jag då  I Kalmar så kommer VL, Söne och Lysekils Buss att köra + ev. någon ytterligare underentreprenör.

Tack för info! Vet man vem som kommer hålla till vid resektive depå?

/Fredde

Staffan Sävenfjord

Citat från: Magnus skrivet 04 december 2007, 08:35:58 AM
Då säger väl jag då ;) I Kalmar så kommer VL, Söne och Lysekils Buss att köra + ev. någon ytterligare underentreprenör.

Se där. De företag jag trodde alltså.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Kaxen

VL: Oskarshamn/Högsby
Lysekils Buss: Mönsterås
Söne: Västervik

Fredde

Tackar återigen för info!

Kan man tänkas att det kommer stå respektive enteprenörs namn på fordonen, eller enbart Buss i Väst? Nu sker ju en viss cirkulation av fordonen mellan de olika orterna, men det kanske inte kommer att vara aktuellt framöver?

/F

Bussmicke

Citat från: Kaxen skrivet 04 december 2007, 18:52:21 PM
VL: Oskarshamn/Högsby
Lysekils Buss: Mönsterås
Söne: Västervik

Detta kan bli intressant för en kamera att studera.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Fredde_J skrivet 04 december 2007, 21:06:21 PM
Tackar återigen för info!

Kan man tänkas att det kommer stå respektive enteprenörs namn på fordonen, eller enbart Buss i Väst? Nu sker ju en viss cirkulation av fordonen mellan de olika orterna, men det kanske inte kommer att vara aktuellt framöver?

/F

För avtalen i Skåne gäller om jag inte missminner mig att det står Buss I Väst, då det är dem som vann upphandlingen och innehar kontraktet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Möjligen står det så i tidtabellerna men inte på bussarna vad jag minns.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

På bussarna står
"BK Buss"
"Lysekils Busstrafik"

i Tidtabellen
"Buss i Väst"

Fredde

Okej. Hade i åtanke att det inte finns någon verkstad i Mönsterås. Men de kanske kommer fortsätta nyttja den i Kalmar...

Bussar kan ju inte växlas mellan områderna, som numera, om vagnarna ska ha dekaler med de olika utövarna på... Men det har man nog med i sin planering. Väntar med spänning på trafikstarten...

/F

Ingemar

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 04 december 2007, 23:25:03 PM
På bussarna står
"BK Buss"
"Lysekils Busstrafik"

i Tidtabellen
"Buss i Väst"
Precis som i Västtrafik. Tidtabellen: "Buss i Väst", Bussarna: "Västtrafik i samarbete med Buss i Väst" + företagslogga i fronten.

För Sönes Trafiks del rör det sig om 22 bussar.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Bussmicke

Så det blir Söne Trafik denna gång eller ska man skapa ännu ett Söne Bussbolag?
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 04 december 2007, 22:55:34 PM
För avtalen i Skåne gäller om jag inte missminner mig att det står Buss I Väst, då det är dem som vann upphandlingen och innehar kontraktet.

För det som Buss i Väst kör för Västtrafik gäller att det skall stå Buss i Väst men det får också stå det enskilda delägarbolagets namn. Vilket det i regel också gör.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ingemar

Citat från: Bussmicke skrivet 05 december 2007, 07:10:40 AM
Så det blir Söne Trafik denna gång eller ska man skapa ännu ett Söne Bussbolag?
Det vet jag inte, kna ju vara smidigare att ha områdena i egna bolag, men samtidigt körs ju Kopparberg och Lindesberg av moderbolaget. VI får vänta och se.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Kaxen

Får väl rätta mig själv, hade fått fel information. Det ska vara VL i Oskarshamn och Mönsterås, Lysekil i Högsby och Söne i Västervik.

Bussmicke

Hur många vagnar rör det sig om i rsp. område?
//Bussmicke.